ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

آب هم شرمنده عباس شد

تصاویری از چشمه آبی که گرداگرد قبر حضرت ابوالفضل در طواف است  

پس از واقعه کربلا و ایجاد بارگاه ملکوتی حضرت ابا عبدالله (ع) و ابوالفضل العباس (ع) سالها قبل در هنگام بازسازی ضریح مطهر ابوالفضل العباس (ع) به دلیل نمور بودن قبر مطهر در کمال ناباوری مشاهده کردند شعبه ای از فرات (که معلوم نیست از چه زمانی و به نظر حقیر از همان زمان دفن مسیر خود را  تغییر داده تا به ما و جهانیان بفهماند که ثمره جانبازی و ایثار جز اجر الهی نیست ) به دور قبر مطهر حضرت عباس می چرخد و علت نمور بودن قبر هم همین است بارها سعی شده تا این آب منحرف شود و لی بس از یک مدت کوتاه مجدد دیواره های حایل را می شکافد و دوباره به سوی قبر مطهر می آید لذا مسئولان امر به این نتیجه رسیدند تا با همکاری عاشقان و مسئولان ایرانی سالها قبل و هم اکنون نسبت به سنگ نمودن سرداب مقدس اقدام نمایند تا قبر مطهر بیش از این نمور نشود و این نشانه ای از معجزه ی الهی است


تصاویری از چشمه آب زلالی که صدها سال است گرداگرد قبر اصلی حضرت ابوالفضل العباس در زیر حرم مطهرش در کربلا طواف می‌کند و این است اجر تشنه‌ماندن او بر لب فرات به احترام تشنگی برادر .... ...








شهدا

ورود دوست خوبم  که برای اولین بار به وبلاگم تشریف آوردن رو  خیر مقدم عرض میکنم 

اصلاً حواست نیست که چیزی از ته مدادت نمانده است . خیلی وقت است داری فکر می کنی ؛ اما همچنان این صفحه ی سفید کاغذ است که به تو لبخند می زند . آخر می دانی ؟ گاهی وقت ها نوشتن خیلی سخت می شود ؛ انقدر سخت که تصمیم می گیری قلمت را کنار بگذاری ؛ اصلاً ننویسی و بی خیال همه ی حرف هایی شوی که توی دلت مانده . شما را نمی دانم ؛ اما من هر وقت می خواهم از آدم های بزرگ بنویسم ، این طور می شوم ... خیلی چیز ها را نمی شود شرح داد ، باید دریا باشی تا بتوانی از دریا بگویی . تقویم ها همین طور ورق می خورند و هر روز که می گذرد ، بیش تر به قطره بودن خودت پی می بری .   

3

 عکس ها ، وصیت نامه ها ، یاداشت ها ، دست نوشته های شهدا ... خیلی حرف برای گفتن دارند ... فقط چند تا گوش شنوامی خواد ...فقط همین ... آه ...چیزی که دیگر یافت نمی شود.

قدرت ایران فراتر از باور

 

انتشار خبر سرنگونی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" توسط نیروهای مسلح ایران، با واکنش‌ها، بازتاب ها و عکس‌العمل‌های زیادی از سوی مقامات آمریکایی، ناتو، رسانه‌های غربی و منطقه‌ای داشته است.

چهارشنبه هفته گذشته بود که یک مقام آگاه نظامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت:‌ با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.

 

این مقام نظامی تاکید کرد: نظر به وقوع تجاوز آشکار مرزی، اقدامات عملیاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پرنده‌های متجاوز، به مرزهای کشور محدود نخواهد ماند.

 

واکنش ناتو به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در ایران
ساعاتی پس از سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروهای آمریکایی توسط واحدهای جنگ الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیروهای ناتو با تأیید این نکته که این هواپیما متعلق به آمریکا بوده است، اعلام کردند که این پهپاد از کنترل خارج شده بود.

به گزارش فارس، ناتو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هفته گذشته یک فروند هوایپمای تجسسی نظامیان آمریکایی که در شرق افغانستان مشغول مأموریت بود از کنترل خارج شد.

ناتو در این بیانیه اعلام کرده است که احتمال می‌رود این همان هواپیمایی باشد که مقامات ایرانی از سقوط آن خبر داده اند لذا تحقیقاتی را در مورد چگونگی ناپدید شدن این هواپیمای جاسوسی آغاز کرده اند.

در همین حال رسانه‌های افغانستان به نقل از مقامات دفاعی جمهوری اسلامی ایران گزارش دادند که این هواپیمای جاسوسی، توسط نیروهای ارتش ایران در شرق این کشور ساقط گردید و با اندکی خسارت در اختیار آنان قرار گرفته است.

از سوی دیگر یک مقام آگاه نظامی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر گفت:‌ با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره نگرانی عمیق خود را نسبت به حضور نظامیان خارجی در افغانستان اعلام کرده اند و بر این اساس با حضور این نیروها مخالف هستند. یکی از دلایل این مخالفت، تعدی این نظامیان از خاک افغانستان به کشورهای دیگر است. ورود این هواپیمای جاسوسی از خاک افغانستان به جمهوری اسلامی ایران مهر تأییدی بر این نگرانی مقامات جمهوری اسلامی است.

 


پنتاگون بالاخره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط ایران را تایید کرد
در ادامه این واکنش، روزنامه "واشنگتن پست"نوشت : یکی از مقامات عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که خواست نامش فاش نشود، در اظهاراتی سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا در شرق ایران را تأیید کرد.

وی در این رابطه گفت: هنوز معلوم نیست که این هواپیما در یک اقدام خصمانه و عملیات نظامی سرنگون شده باشد.

اظهارات این مقام پنتاگون مهر تأییدی است بر سرنگونی این پهپاد جاسوسی آمریکا در ایران؛ رویدادی که تا این لحظه مقامات آمریکا از تأیید آن سر باز زده بودند.

 

بازتاب خبر سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در رسانه‌های خارجیخبر سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا و غنیمت‌گرفتن آن توسط نیرو‌های مسلح ایران در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

 

خبرگزاری رویترز با بازتاب این خبر نوشت که یک مقام نظامی ایران اعلام کرده سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در پاسخ به نقض حریم هوایی کشور صورت گرفته و تنها محدود به مرز‌های ایران نخواهد بود.
رویترز افزود ایران پیش از این یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای فردو سرنگون کرده بود.

خبرگزاری آلمان نیز با اعلام خبر سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع "RQ170" در شرق کشور، گزارش داد بر اساس گزارش منابع دولتی، این هواپیما حریم هوایی ایران را نقض کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری فارس نوشت که نیرو‌های مسلح ایران توانستند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کنند.
این گزارش افزود: این هواپیما اکنون در اختیار نیرو‌های مسلح ایران است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز ساقط‌شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط نیرو‌های ایرانی را بازتاب داد و افزود: واحد‌های جنگ الکترونیک و پدافند هوایی ایران موفق شدند پس از کنترل هواپیما، آن را به زمین بنشانند.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز با اعلام این خبر به نقل از فارس اعلام کرد این هواپیما "با اندک خسارتی" در اختیار ایران قرار گرفته است.

همچنین خبرگزاری «ریانوستی» روسیه درباره این هواپیما نوشته است که این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، هواپیمایی است که به سختی قابل رویت است و آمریکا از این هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از فرماندهانی که در طول جنگ به اطلاعات نیاز دارند استفاده می کند و ایران این هواپیمای بدون سرنشین را با حداقل آسیب سرنگون کرده است.

خبرگزاری «آر. ای .تی» ایرلند هم درباره سرنگونی این هواپیمای جاسوسی آمریکا گفته است که تا سال 2009 کسی از وجود چنین هواپیمای شناسایی بدون سرنشینی در نیروهای هوایی آمریکا مطلع نبود تا اینکه در این سال متخصصان وجود این پرنده جاسوسی را در نیروی هوایی آمریکا لو دادند و آمریکا هم در سال 2010 وجود و استفاده از آن را تایید کرد؛ اینک ایران یکی از همین هواپیماها را سرنگون کرده است .

 


سرنگونی "پهپاد جاسوسی" آمریکا ضربه دردناکی که ایران به آمریکا وارد کرد
در ادامه این بازتاب‌ها پایگاه خبری الحقیقه با تحلیل این رویداد، تصریح کرد: ساقط کردن هواپیمای جاسوسی "RQ170" ، سه پیروزی تکنولوژیکی را در آن واحد برای ایران رقم زد که می‌تواند از آنها در سیستم‌های پدافند هوایی خود استفاده کند.

 

سکوت اولیه آمریکا در تایید خبرعدم تکذیب این خبر توسط واشنگتن به این معناست که ایران موفق شده است، پیروزی تکنولوژیکی بی‌سابقه و بی‌نظیری در حوزه تکنولوژی بسیار پیشرفته نظامی هوایی علیه آمریکا محقق کند که بازتاب‌های تکنولوژیکی آن برای ایران بسیار با اهمیت و برای آمریکا و اسرائیل بسیار خطرناک است.
تهران اعلام کرد که موفق شده توسط سیستم‌های الکترونیکی وابسته به "سپاه پاسداران" فرکانس‌های الکترونیکی این هواپیما را رد یابی کرده و پس از به دست گرفتن کنترل هواپیما پیش از آن که پدافند هوایی آن را سرنگون کنند، هواپیما را سالم بر زمین بنشانند تا به شکل مناسب از تکنولوژی و اطلاعات به کار رفته در آن استفاده کنند.

 

هواپیمایی که مختص ارتش آمریکا و سرویس اطلاعات و جاسوسی آمریکاستارتش آمریکا و سرویس اطلاعات و جاسوسی این کشور "سیا" از این نوع هواپیماها در افغانستان برای جمع آوری اطلاعات از ایران و پاکستان استفاده می‌کند تا حملاتی را در یمن و افغانستان و منطقه قبائل پاکستان تدارک ببیند. این درحالی است که دولت آمریکا پیش از این اعتراف کرده بود که از این نوع هواپیما برای تعقیب و تحت پیگرد قرار دادن "اسامه بن لادن" و ارائه حمایت‌ها و پشتیبانی‌ اطلاعاتی به نیروهای ویژه آمریکا استفاده کرده و به این وسیله نیروهای آمریکایی موفق شدند، بن لادن را در منزلش ترور کنند.

 

شاهکار صنایع پدافند هوایی آمریکا در دستان توانمند ایران
این هواپیما آن‌گونه که همه می‌دانند، از جمله اسرار صنایع پدافند هوایی آمریکاست که شرکت سازنده آن "لوکهید مارتین" و شاهکار صنایع هوایی آمریکاست که بسیاری از عملیات‌های ویژه خود را برای جمع‌آوری اطلاعات توسط آن به انجام می‌رساند، چون دارای سیستم بسیار پیچیده‌ای است که آن را از سیستم‌‌های رادار جنگنده‌های "شبح" مخفی نگه‌می‌دارد، این درحالی است که خود جنگنده‌های شبح از دید رادارها و دستگاه‌های کنترل و نظارت دور و پنهان بمانند و از حیث ساختار بگونه‌ای طراحی شده که بسان شبح باشد، با این تفاوت که بدون سرنشین؛ و البته این جدای از توانایی این هواپیما در انجام عملیات‌های مختلف جنگی است که انجام آنها فقط توسط جنگنده‌های با سرنشین امکان پذیر است و واشنگتن برای آن برنامه‌ریزی‌های بسیار کرده تا این هواپیما پایه و نسلی از هواپیماهای این کشور را تشکیل دهد که ویژگی هواپیماهای جنگنده و تجسسی بدون سرنشین را توامان در اختیار داشته باشد.

 

اطلاعات بسیار اندک موجود از این هواپیمابا این‌که این هواپیما از سال 2007 در نیروی هوایی ارتش آمریکا مورد استفاده و برفراز کره شمالی جهت تحت نظر قرار دادن برنامه هسته‌ای و موشکی آن مورد آزمایش قرار گرفته، با این حال اطلاعات موجود از آن همچنان بسیار کم و اندک است، حتی تصویری که از این هواپیما ارائه شده نیز تصویری غیر واضح و شفاف است، چون بواسطه وسایل غیرقانونی و مخفیانه تصویر برداری شده‌اند و اطلاعاتی که تاکنون از این هواپیما در اختیار است، صرفا به قدرت پرواز این هواپیما در ارتفاع 50 هزار پایی (حدود 17 کیلومتر) و داشتن توامان دو سیستم پیگیری راداری است، یعنی سیستم گنبد راداری یا Radome و سیستم آنتن‌های حس‌گر که اولی اجازه عملیات عکس‌برداری از اهداف و دیگری گرفتن عکس و نفوذ در انواع سیستم‌های ارتباطی از جمله تلفن‌های همراه و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را می‌دهد.

 

اهدافی که ایران با سرنگونی این هواپیما می‌تواند محقق کندبه این ترتیب با توجه به خبر منتشره توسط ایران درباره سرنگون کردن این هواپیما باید تاکید کرد که ایران سه پیروزی تکنولوژیکی بزرگ را در آن واحد بر تکنولوژی آمریکایی محقق کرده است:

1- توانایی کشف این هواپیما از طریق رادار، در حالی‌که این هواپیما به‌گونه‌ای ساخته شده تا از دید رادارها پنهان بماند و این بدین معناست که ایران موفق شده پیشرفت بزرگی را در حوزه صنایع راداری احراز کند،‌ بگونه‌ای که این پیشرفت به این کشو این توانمندی را داده تا سیستم‌های موشکی زمین به هوای خود را به سیستم کشف و تعقیب و پیگیری مجهز کند که در برابر هرگونه هجوم احتمالی هوایی مقابله کند، از جمله هجوم‌هایی که هواپیماهای " ستیلیث" و "إف 35" ممکن است، به انجام برسانند و ارتش آمریکا تاکنون تنها چند فروند از این جنگنده‌ها را در اختیار دارد، اگر چه "لئون بانتا"، وزیر دفاع امریکا چندی پیش اعلام کرد که اسرائیل نیز بر این نوع از هواپیماها دست خواهد یافت.

2- توانایی نفوذ ایران در سیستم‌های نظامی نیروی دریایی آمریکا وابسته به منطقه میانی آشکار است که این هواپیما از طریق اتاق کنترل زمینی کنترل و هدایت می‌شد تا ماموریت محوله به آن را به انجام برساند و خارج کردن هواپیما از حوزه کنترل و هدایت اتاق کنترل جز از طریق نفوذ در سیستم‌های رمزگذاری و کد گذاری شده و امواجی که این اتاق برای کنترل هواپیما از آن استفاده می‌کند، ممکن نیست و از این حیث یادآور شیوه نفوذ حزب الله در سیستم ویژه کد گذاری هواپیماهای جاسوسی اسرائیل است.

3- توانایی دست‌یابی به اسرار هواپیما و شناخت سیستم عملکرد آن و استفاده از تکنولوژی بکار رفته در آن در صنایع پدافند هوایی ایران و قرار دادن این تکنولوژی در اختیار سوریه و حزب الله که بی‌شک به تهران و دمشق و حزب الله در مقابله با تکنولوژی نیروی هوایی اسرائیل مقابله کند.

و این جدای از بازتاب‌های معنوی این پیروزی است

دختر

 دختر همچون مروارید در صدف حجاب است

 

عراقیان

نامه نگاری عراقیان:

 سرانجام نامه هایی برای حسین علیه السلام فرستاده شد.نویسندگان ضمن دریغ خوردن بر دگرگونی آیین اسلام و احکام شریعت٬ نوشته بودند: ما یزید را به خلافت نمی پذیریم و تنها تو را امام خود می دانیم.نعمان بن بشیر را که از سوی یزید حاکم کوفه است به رسمیت نمی شناسیم و در نماز او حاضر نمی شویم.

  

 

بقیه در ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...

جمعه

فردا جمعه است خط فاصله ای دوباره تا انتظار.هر جمعه در دفتر انتظارم می خواهم کلمه ی ظهور را بنویسم ونقطه بگذارم اما دوباره
 انتظار وانتظار و ... .نمی دانم یادم نمی آید فکر می کنم هزار واندی سال پیش نیمه ای از نیمه های شعبان بود که
 با قدومش جهان را منور کرد وکسی در دفتری سپید با خطی سبز وروشنایی نور حضور
آن مهربان نوشت:
-آمد
و خط فاصله ای سرخ نهاد .چیزی نگذشت که با آبی آسمانی کلمه ی
- غائب
را نوشت.وهرهفته جمعه را خط فاصله ای سرخ می نهاد
 تا شاید کلمه ای جای خالی بین خط فاصله ها را پر کند ودر دفتر حضور وغیاب دنیا حاضری بخورد.
فردا جمعه است  خط فاصله ای دوباره تا انتظار.
وآیا من دو باره خطی باید بگذارم .هر جمعه کار من این است ،خط و خط و خط.
می ترسم فاصله بین خط ها را هم بخواهم خط بگذارم واین خط ها به هم پیوسته شوند وخطی شوند قرمز بین من وتو.
کدامین جمعه کلمه سبز حضور را میان خط های سرخم جا می دهی؟
می خواهم سر تاسر دفتر هزار برگم را پر ز عطر سبزت کنی و خط فاصله ها را پاک.
بیا که دیگر دفترم جای خالی برای غیابت ندارد.
بیا وحاضری خود را بزن... .

خون شهید

لطفا؛ روی خون شهید پا بگذارید !!!! 

  

 

آری درست حدس زدی، این حرف ، حرف من و توست،من و تویی که هر روز

ده ها بار این جمله را با هم بلند فریاد می زنیم.

من و تویی که معتقدیم خون شهدا بی ارزش است،

من و تویی که آن ها را مرده فرض میکنیم،

من و تویی که آرمان هایشان را عقب افتادگی تلقی میکنیم،

و من وتویی که...

تعجب کرده ای؟

 تعجب نکن .

مگر غیر از این است؟

کدامتان ادعایی بر خلاف این دارید؟

کدامتان از مفهوم این حرف خود را دور میدانید؟

اگر باز هم میگویی نه،پس خوب گوش کن:

صبحت را با یاد چه کسی آغاز کردی؟بایاد خدا؟؟!؟!؟

گفتی ساعت چند نماز صبحت را خواندی؟نکنه گفتی باز هم قضا شد؟

وای برما، مگر فراموش کرده ایم حکایت آن شخصی که نزد

امام زمان (عج) رفت ولی با بی توجهی ایشان رو به رو شد،

شخص ناراحت شد و علت را جویا شد،مگر غیر از این بود که امام(عج)

سه بار پشت سر هم فرمودند:

 از رحمت خدا به دور است،از رحمت خدا به دور است،از رحمت خدا به دور است

کسی که نماز مغربش را آنقدر به تاخیر افکند که ستاره ها در آسمان

پدیدار شوند و از رحمت خدا به دور است،از رحمت خدا به دور است،

از رحمت خدا به دور است، کسی که نماز صبحش را آنقدر به تاخیر اندازد که

ستاره ها از آسمان محو شوند؟پس چرا فراموش کرده ایم؟چرا ندای حق را نمی شنویم؟

 


کمی بیا جلوتر،امروز برای بیرون رفتنت چه کردی؟

بگذار از قبل از بیرون رفتنت سوال کنم،امروز کدام مانتو یا کدام لباست را پوشیدی؟

باز هم بیا جلوتر،می خواهم از زمانی که سوار بر ماشینت شدی برایم بگویی،

در راه کدام آهنگ را گوش دادی؟ آیا این ها مورد رضایت امام زمان(عج)بود؟

باز هم بیا جلوتر، چند بار به نامحرم چشم دوختی و

 چند بار سعی در متوجه کردن دیگران داشتی؟

چرا ناراحت شدی؟ میگویی نگویم؟ چشم نمیگویم،پس تو بگو،

در سکوت و در تنهایی،در خلوت شب،با خدای خودت،بگو،نترس،

برای خدا نمیگویی، برای خودت بگو،

بگو که دیگر واجباتم برایم بی اهمیت شده است،

بگو که از محرمات لذت می برم و غافلم از حال مولایم امام زمان(عج)،

بگو که خون شهدا و عقایدشان برایم بی ارزش شده است نه در گفتارم،بلکه در عملم،

بگو که پا بر روی خون سید الشهدا گذاشته ام و دل زینب کبری(س) را خون کرده ام،

بگو آنقدر غرق دنیا گشته ام که یادم رفته است،شهدا زنده اند و شاهد بر اعمالم،

بگو آنقدر غافلم که فرزند بی بی حضرت فاطمه زهرا(س) را هم از یاد برده ام.

 


حال تو چه میگویی؟باز هم مخالفت میکنی؟اگر هنوز هم قبول نکرده ای،

از دیگران بپرس تا برایت بگویند،از دیگران بپرس تا برایت از جسم های بی سر بگویند،

تا برایت از بدن های تکه تکه بگویند،تا برایت از لب های تشنه بگویند،

تا برایت از خمپاره و گلوله و خون بگویند،تا برایت از جنون بگویند،

تا برایت از استخوان های بی نشان بگویند،تا برایت از پلاک های زیر خاک بگویند،

تا برایت از نیم پلاک ها بگویند،تا برایت از اسارت ها بگویند،

تا برایت از ندیدن فرزندانشان بگویند،تا برایت از ایثار ها بگویند،

تابرایت از عشق بگویند،تا برایت از دریای خون بگویند،

تا برایت از مشک های پر از اشک بگویند،تا برایت از بچه های بی پدر بگویند،

بپرس تا برایت ار نامردی روزگار سخن بگویند.

آیا هنوز هم می خواهی بشنوی؟ آیا تحمل شنیدن داری؟

آیا تحمل تصوّر جسم های در خار فرو رفته را داری؟ می پرسی چرا در خار فرورفته؟

مگر فراموش کرده ای حکایت آن دلاور مردانی که بی درنگ

 بر روی خار ها دراز میکشیدند تا دیگران از روی آنها عبور کنند و به پیروزی برسند.

 


می دانی این ها برای چه بود؟ برای که بود؟

نگو که برای پس گرفتن خاکشان بود،نگو که برای دفاع از میهنشان بود،

بلکه فریاد بزن برای انتقام گرفتن صورت سیلی خورده بانوی دو عالم بود.

نکند باز هم می خواهی بشنوی؟؟!؟ اما دیگر من نمی توانم بگویم!!،

پس اینبار تو بگو ، تو فکر کن:

اول یادی از دست های بریده علم دار کربلا بکن،

بعد یادی از جسم بی سر امام حسین(ع) و

بعد هم یادی از دختر کوچکشان حضرت رقه(س) ،

نمی گویم که یادی از عبدالله ابن حسن(ع) که خود را سپر امام حسین(ع)کرد بکنی،

زیرا میدانم که شرمنده خواهی شد.

حال نگاهی به خود بیانداز،ببین آیا باز هم میتوانی بگویی*العجل یا مولای*

در حالی که تو باعث میشوی هر جمعه چشم های مولایت بگریند

 و دهان مبارکشان ناله استغفار سر دهند.

 


حرف برای گفتن بسیار است ، اما افسوس که کسی نمیشنود،

افسوس که همه خفته اند.

پس با تو میگویم یا مولای ، که به فریادمان رسی.

یا مولانا یا صاحب الزمان(عج)

الغوث،الغوث،الغوث

ادرکنی، ادرکنی،ادرکنی

الساعه،الساعه،الساعه

العجل،العجل،العجل

*الهم عجل لولیک الفرج*

التماس دعا

ادامه مطلب ...

برداشت آزاد

 گرایش به کفرو  گرایش به اسلام  

یا حسین شهید

 

 

صدا؛ باز هم صدا...
صدای سم اسبان و نعل سواران...
صدای شیون و ناله و درد که آمیخته است با صدای قهقهه مستانه که آسمان را شرمنده این همه تیرگی کرده و سنگ را از سرسختی این همه قلب سنگین شده آب می کند.
صدا؛ باز هم همان صداست. تو چه می کنی؟
می مانی یا می روی؟ میشنوی و سکوت می کنی یا اسبت را زین کرده و همراهی میکنی؟ با که همراه خواهی بود؟ کدامین جبهه را انتخاب خواهی کرد؟ روبروی کدام صف خواهی ایستاد؟ شمشیر بر روی که خواهی کشید؟ کدام خون را بر زمین خواهی ریخت؟ خودت را به جبهه حق خواهی رساند یا اسبت را پیشکش خواهی کرد؟

می مانی یا می روی؟ میشنوی و می نشینی و سر بر آخور تزئین شده دنیوی یا اخروی خویش می کنی یا دنیا و اخری را پس می زنی و مولا را انتخاب می کنی؟ می مانی و مینشینی و قرآن و حدیث می خوانی و به دیگران یاد می دهی یا شمشیر می کشی و به یاری قرآن ناطق زمان خویش می شنابی؟ می مانی و می نشینی و جنگ دو جبهه حق و باطل را تحلیل می کنی یا حق را تشخیص داده و به یاری جبهه حق می شتابی؟ می مانی و می نشینی تا جنگ حق و باطل تمام شود و خون حق بر زمین بریزد تا قلم برداری و در رسای خون ریخته شده شعر و نثر بنویسی و تصویر کنی برای آیندگان یا قلم و دفتر بر زمین گذاشته و صف حق علیه باطل را مزین به حضور سربازی دیگر می کنی؟
چه میکنی؟ چه خواهی کرد؟ جای تو در این عاشورای مدام و کربلای همیشگی کجاست؟ امامت را یافته ای یا حیران امامی یا بی خیالش شده ای؟! برای یاری امامت چه به کف آورده ای؟ با چه چیز به یاری اش می شتابی؟
صدا؛ باز هم صداست. باز هم صدا می آید. صدای اسبانی که برای آرایش جبهه راهی کربلا می شوند. صدای پوتین ها و چکمه ها و چکاچک شمشیرهاست. صدای هروله و همهمه است. بشتاب. سکوت جایز نیست. بشتاب... تا به شیهه نرسیده بشتاب!!!