ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

روز دختر بر دختران پاک این مرز و بوم مبارک

بانو! قسم به پنجره های ضریح تو .... این آستان توست که باب الرضای ماست   

سلام به همه دوستای گلم به خصوص دخترها.

روز دختر رو به همه دخترای خوشگل سایتمون تبریک میگم.

با ارزوی بهترین ها برای دوستای گلم. به سلامتی همه دخترا. 

راستی دلم خیلی برای همتون تنگ شده بود 

روز دختر را به دختر عزیز خودم هم تبریک میگم  

به جان پاک تو ای دختر امام ، سلام به هر زمان و مکان و مقام سلام 

  تویی که شاه خراسان بود برادر تو بران مقام رفیع و براین مقام سلام

 به هر عدد که تکلم شود به لیل و نهار هزار بار فزون تر ز هرکلام سلام

صبح تا شب و از شام  تا طلیعه صبح بر استانه قدست علی الدوام سلام

 به پیشگاه تو ای خواهر شه کونین ز فرد خلیق به صبح و شام سلام

 منم که هرسر مویم به هر زمان گوید به جان پاک توای دختر امام سلام 

روز دختر رو به همه ی دخترا تبررررررررررررررررررررررریک میگم 

دلنوشته من

در سایت www.ba-etrat.ir مسابقه ای برگزار شده که من نیز در آن شرکت کردم  

و اما متنی که با آن در این مسابقه شرکت کردم .... 

برای برنده شدنم دعا کنید ... 

منتظر نظرات زیبای شما هستنم   

 

 

امروز وقتی دست به قلم شدم  فکرم به هزاران راه نرفته ، رفت  که ببینم واقعا " زندگی ایده آل  و  شاید بهترین آرزوی من و همسر عزیزم چیست ... و براستی چه زیباست تفکر ... و چه زیباتر  تفکر در خصوص  بهترین آرزوی مشترک ... آنهم مشترک

با او که هم صحبت شدم  بارها به آرزوهای خود اندیشیدیم و متوجه شدم این اولین  هم اندیشی مشترکمان  بود و چه زیبا بود حس مشترکمان  

بعد از ساعتها تفکر  به این نتیجه والا رسیدیم که ارزشمندترین وقایع زندگی معمولا دیده نمیشوند و حتی لمس نمیگردند، بلکه در دل حس می شوند...

گاهی وقتها  فکر میکردم که چقدر تنهایم  ، اما امروز فهمیدم که   نتنها  ، تنها نیستم! بلکه  یه دنیا تنهایی را با او فراموش می کنم . امروز فهمیدم که با او چقدر خوشبختم ... چون امروز با هم آرزوهایمان را مرور کردیم   ... خنده ها  و گریه هایمان چقدر با هم زیبا بود ...مثل  باران و آفتاب ! از امروز دیگر دلم برای گریه هایم تنگ نمی شود ! دلم دیگر بهانه روزهای  سردرگمی را نمی گیرد ! دیگر اشک هایم پشت ناودان چشم هایم جمع نمی شوند . چون امروز فهمیدم که او نیز مثل من فکر می کند و او نیز آرزوهایش با من یکی است و چه زیبا بود بهترین آرزوی من  او ... و چه زیباتر اینکه آرزوهایمان را در دستان یکدیگر جستجو کردیم  ...  آرزوی  کربلا آروز مشترکمان بود که سالهاست ما را بدان راهی نبوده است . با اشکهایمان روزی سه بار بر سالار شهیدان  سلام می دهیم  و برای ظهور حضرت آقا دست به دعا! سلام بر کسى که بیعتش را شکستند . سلام بر محاسن خضاب شده‏ات، سلام بر چهره به خاک و خون آلوده‏ات . سلام بر دندان کوبیده‏ات با چوب خیزران و چوب دستى عبیداله سلام بر سر مقدست که بر فراز نیزه عدوان زده شد  سلام بر تشنگى کشیده در کنار نهر آب . سلام بر تو اى کربلا  سلام بر تو اى دشت پر بلا ... امروز که بغضم سنگین است می خواهم بگویم  من و همسرم هیچ آرزوی جز رسیدن به حریم امن تو نداریم و تمام زندگی قشنگمان را در گرو  رضایت تو و خدای تو می دانیم ...امروز به عینه درک کردیم که  حسن سفینه النجات است ...زندگی ایده آل من با تو در گرو  ایمانمان و در گرو عشمان به حسین (ع) خلاصه می شود ... به قول فوکویاما : «شیعه پرنده‌ای که دو بال دارد، یک بال سبز و یک بال سرخ، بال سبز این پرنده مهدویت و عدالت‌خواهی و بال سرخ او، شهادت‌طلبی است که ریشه در کربلا دارد. این دو بال شیعه را فنا ناپذیر کرده است. فوکویاما حرف مهمتری هم می زند و می گوید:« اما این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری به تن دارد که با آن زره قدرتش دوچندان می‌شود. در میان مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که به ولایت فقهی نظر دارد. یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد، این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.»  حال امام زمانم !!! مهدی (عج): من و همسر عزیزم مى‏خواهیم که با تو سخن بگوییم  مى‏خواهم بقچه حرفهاى بردوش مانده‏امان را براى تو پهن کنیم می خواهم بگویم  جان  و مال خود را فدای نائب بر حقت  می کنم و بدان که با توسل به شهدا و توکل بر خدا  دیگر نمی گذاریم عاشورا تکرار شود .  مولای من امروز با سید علی پیمان دوباره بستیم و با هم عهد بستیم برای  رسیدن به زندگی ایده آل مان که همان قرب الهی است  است تلاش کنیم .باشد که در این راه عزیز به فوض عظمای شهادت نائل آئیم .

شنیده ام که  کربلا از غروب  عصرهای جمعه میگذرد !

شیعه

شیعه یعنی تشنة جام بلا

شیعگی یعنی قیام کربلا

شیعه یعنی شوق، یعنی انتظار

صاحب آیینه تا صبح بهار

شیعه یعنی سالک پا در رکاب

تا که خورشید افکند از رخ نقاب

عشقبازان! شور و حال آمد پدید

میم و حا و میم و دال آمد پدید

آمد آن روز که در ناباوری

سرزند از غرب، مهر خاوری

راستین مردی رسد با تیغ کج

شیعیان: «الصبر مفتاح الفرج»

برق تیغم خاک را روشن کند

شوره زار تیره را گلشن کند

شیعه یعنی دعبل چشم انتظار

تا کشد بر دوش خود چل سال دار 

خاموش از کنار یکدیگر می گذریم

جاتون خالی چند روز قبل با بچه های دانشگاه رفته بودیم داراباد.انصافا جای قشنگیه.از اتوبوس که پیاه شدیم، هر چی که از دامنه کوه فاصله میگرفتیم و به سمت مناطق اصلی داراباد نزدیک میشدیم یه چیز مدام توجه مارا به خودش جلب میکرد.به طوری که بدون اینکه خودمون بخوایم به بحث اصلی بین بچه ها تبدیل شده بود.اون موضوع چیزی نبود بجز بدحجابی دختران، که هرچی به سمت قله نزدیکتر میشدیم بر غلظتش افزوده میشد. به طور معمول بعد از دیدن این صحنه ها شروع کردیم به نق زدن و اینکه چرا مسئولین هیچ کاری تو این مدت نکردن و از این حرفا.بعد هم قاعدتا بین بچه ها مباحث فلسفی مطرح شد که اصولا باید با این موارد به صورت اجباری برخورد کرد یا اینکه باید صبر کنیم تا درخت دیررس فرهنگ یه زمانی به بار بشینه و معضل بدحجابی با کار فرهنگی به حجاب تبدیل بشه.البته اگه تا اون موقع کسی بتونه درک کنه که حجاب یعنی چه و چه فرقی با بی حجابی میکنه!!!تو همین گیرودار که ما داشتیم به عنوان نظریه پرداز با هم بحث میکردیم و مشکل بدحجابی را با یک و دو کردن و مباحث روشنفکری و بعضا تاریک فکری، به خیال خودمون حل میکردیم، یکی از دوستام که چند قدمی از ما جلوتر بود و تو مباحث خیالی ما وارد نشده بود، بعد از دیدن یکی از این دخترایی که روسری را از سرش برداشته بود، خیلی محترمانه بهش تذکر داد و ازش خواست که حجابشو درست کنه.اون بنده خدا هم بدون اینکه بخواد باهاش بحث کنه این کار را انجام داد.  این صحنه را که دیدم ناخودآگاه یه چیزی به ذهنم رسید.با خودم گفتم اگه این همه آدمای به اصطلاح مذهبی( که خودم هم یکی ازاونا هستم)، بجای نق زدن و بحث کردن در مورد اینکه باید با زور بااینا برخورد کرد یا با کار فرهنگی،شروع میکردیم به اینکه در حد خودمون به این افراد تذکر بدیم، تا الان چقدر تاثیر مثبت روی این وضعیت گذاشته بودیم. نماز که تموم میشه ۲۰۰ نفر آدم مسجدی که مطمئنا از وضعیت بدحجابی معذب هستند از مسجد خارج میشن، اما دریغ از یه تذکر که به افراد بدحجاب داده بشه.فکر کنین یه دختر بدحجاب که از خونه میاد بیرون، تو مسیرش ۲۰۰ نفر بهش تذکر بدن که حجابش را رعایت کنه؛ به نظرتون بازم به کار خودش ادامه میداد.باور کنین نه!!! اگه روزی ۲۰۰ نفر به یه بنده خدایی که داره یه کار درست انجام میده مدام گوشزد کنن که کارش اشتباهه، او طرف به شک وتردید میفته، چه برسه به کسی که داره کاری انجام میده که هیچ مبنایی برا انجامش نداره.این همه آدمای مسجدی و مذهبی مثل من که مدام داریم از وضعیت بدحجابی انتقاد میکنیم و فقط به مسئولین گیر میدیم که چرا کاری نمیکنن، اگه یه کم به خودمون میومدیم و شروع میکردیم به تذکر دادن و انجام وظیفه شخصی خودمون، مطمئنا وضعیت امروز اینگونه نبود.این همه روایت و حدیث در باره اهمیت امربه معروف و نهی از منکر داریم،اما به راحتی از کنارش میگذریم و مسئولیت را رو دوش مسئولین میندازم.نیروی انتظامی مگه چقد میتونه با این قضیه برخورد که؟ تازه آیا

این کار جواب میده یا نه؟ اگه جواب میده پس چرا الان وضعیت اینطوری هست؟چرا از خودمون شروع نمیکنیم؟  مارا چه شده است که به راحتی از کنار مشکلات میگذریم و حاضر نیستیم به خاطر خدا از آبروی خودمون هزینه کنیم؟ الان میفهمم که چرا توروایات این همه تاکید شده که پاداش تمامی اعمال و کار های نیک ، حتی جهاد در راه خدا ، در برابر امر به معروف و نهی از منکر ، مانند قطره ای در برابر دریای بزرگ وپهناور است. این همه تاکید و این همه پاداش تنها بخاطر تاثیر گذاری امر به معروف است.به این خاطر است که طبق روایات اگه امر به معروف در جامعه ای تعطیل شود، بدترین افراد بر آن جامعه مسلط میشوند.میلیون ها انسانی که هر ساله در راهپیمایی های مختلف شرکت میکنند، صدها هزار افرادی که سالانه در مراسم اعتکاف در مسجد بیتوته میکنند، انسان های بسیاری که هر ساله در مراسم عاشورا اقامه عزا میکنند و خیل عظیمی که هرروزه در مساجد نماز را برپا میدارند، اگر به اندازه توان خود و در حد تکلیف خود به این افراد با روی خوش و قول لین، تذکر لسانی میدادند، مطمئنا وضعیت به گونه ای دیگر بود.از جمله دلایلی که در شهرهای کوچک هنوز وضعیت بدحجابی به گونه مسلطی در نیامده به این خاطر است که افراد محلی نسبت به این پدیده حساس هستند و با دیدن این وضیعبت، تذکر میدهند و به راحتی از کنار این مسئله عبور نمیکنند. اگر بپذیرینم که در بسیاری از موارد،آینده تکرار گذشته خواهد بود، پس نباید منتظر باشیم که اتفاق خاصی در این وضعیت بیفتد.چرا که وضعیت بدحجابی هر سال بدتر از سال گذشته است.

*دانشجوی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران

محمدرضا امیرزاده*

گمنامان

آنها که گمنامند ،  زهرایی تبارند

چون فاطمه بی قبر و بی سنگ و مزارند

جامانده های ساحل اروند کنارند


مزیت راستگویی

بزرگترین مزیت راستگویی 

 اینه که : 

 نیازی نیست به یاد بیاری چی گفتی  

غرب و اسلام

شاید یکی از سوال های شما دوستان عزیز این باشد که با توجه به تبلیغات سنگین غرب علیه مسلمانان دیدگاه مردم آمریکا و در کل غرب نسبت به مسلمان ها چیست؟ بزرگترین مرکز آمارگیری جهان یعنی موسسه آمریکایی گالوپ در اقدامی جالب تعدادی سوال در رابطه با مسلمانان طرح کرد و نظر مردم کشورهای مختلف جهان از جمله مردم کشور آمریکا را مورد ارزیابی قرار داد که در نهایت نتایج جالبی به دست آمد در این مطلب تعدادی از نتایج نهایی این نظر سنجی برای شما دوستان عزیز قرار داده شده است.

۱-آیا مسلمانان علاقه ای به خشونت دارند؟

۴۴%

۴۴ درصد آمریکایی ها فکر می کنند تمام مسلمان ها افراطی و طرفدار اتفاقات ۱۱سپتامبر هستند که این رقم بسیار بالایی است در صورتی که طبق نظر سنجی دیگری که انجام شد ۹۳درصد مسلمانان مخالف ۱۱سپتامبر بودند و تنها۷درصد آنها واقعه ی یازده سپتامبر را قابل توجیه می دانند.

۲۲%

۲۲درصد آمریکایی ها نمی خواهند با یک مسلمان همسایه باشند.در صورتی که نیمی از آمریکایی ها فکر می کنند مسلمانان ساکن این کشور حس وطن پرستانه نسبت به کشورشان یعنی آمریکا دارند.

۴%

۹۶%از مسلمانان در پاسخ به این سوال که جهاد چیست؟ اولین کلمه ای که گفته اند تلاش بوده است.تلاش برای اجرای اصول اسلامی و رسیدن رسیدن به اهداف عالی برای زندگی بهتر. و فقط چهار درصد اولین کلمه ای که گفته اند جنگ بوده است.و این در حالی است که این جنگ به معنای خشونت نیست و بیشتر شامل جنگ های دفاعی می شود.

۲۵%

۲۵درصد افراد مورد پژهش اذعان کرده اند که چیزی درباره مسلمانان نمی دانند.و همچنین۳۲درصد آمریکایی ها اعلام کردند که هیچ چیز مسلمان ها برای آنها جالب نیست و به آن علاقه ندارند.و اینجاست که کاستی تلاش ما برای تبلیغ دینمان کاملا آشکار میگردد!

آیا وضعیت زنان در جوامع اسلامی بد است؟

۵۲%

با اینکه یکی از شگردهای تبلیغات بر ضد دین اسلام سیاه نمایی و محدود نشان دادن زنان در جامعه اسلامی و به طور کلی نابرابری جنسیتی است، آمار نشان میدهد وضع زنان کشور های اسلامی بدتر از سایر نقاط دنیا نیست.به طور مثال تنها در زمینه تحصیلات عالی، ایران با داشتن۵۲%زنان دارای تحصیلات عالی رتبه ی نخست را دربین کشورهای اسلامی داراست.و به ترتیب در مصر۳۴%در عربستان صعودی۳۲%و در لبنان۳۷%زنان بین۱۸ تا ۴۰ سال دارای تحصیلات عالی هستند.

واین موضوع در حالی است که در کشوری همچون برزیل تنها ۴%زنان داری تحصیلات عالی هستند که این آمار حتی از درصدهای پایین تر تحصیلات زنان در برخی از کشورهای اسلامی یعنی مراکش(۸%)و پاکستان(۱۳%)کمتر است.

آیا زنان مسلمان محدود نیستند؟

۱۸%

زنان مسلمان علاوه بر اینکه در جامعه اسلامی محدود نیستند بلکه آزادانه و همچنین با روان آسوده تری نسبت به زنان غربی،در حال فعالیت هستند و این مزیتی است که داشتن پوشش اسلامی آن را فراهم کرده است.به طور مثال میزان اشتغال زنان در جهان اسلام،دقیقا به اندازه اشتغال زنان در کره جنوبی۳۴%است.و به غیر از این نیز اکثریت زنان مسلمان در نظرسنجی ها با ابن گذاره که ارزش های غربی به پیشرفت آنها کمک خواهد کرد کاملا مخالف هستند.و بیشترین درصد موافقان این گذاره زنان ترکیه ای با ۱۸%هستند!

آیا مسلمانان از غرب و آمریکا خوششان می آید؟

۳۶%-۶۴%

هرچه از آفریقا به سمت خاومیانه پیش برویم.میزان محبوبیت غرب کاهش می یابد!به طور مثال بیشترین پاسخ مثبت به این سوال را که آیا غربی ها به برقراری روابط مساوی علاقه دارند را مردم سیرالئون با ۶۴% و کمترین میزان را مردم ترکیه با۳۶%داده اند.

۶۸%

ویژگی هایی که مسلمانان به آمریکا نسبت داده اند به شرح زیر است:

بیرحم(۶۸%)،پیشرفته از نظر علم و تکنولوژی(۶۸%)،متجاوز(۶۶%)،مغرور(۶۵%)،و منحط از نظر اخلاقی(۶۴%)

۲۴%

این رقم بیشترین درصدی است که مردم یک کشور مسلمان تصور دارند آمریکا در کمک به دمکراسی در خورمیانه جدی است و این درصد مربوط به مردم مصر و بعد از سخنرانی اوباما در مصر است در صورتی که این عدد قبل از سفر اوباما تنها۹%بود.

توجه!

این آمار و ارقام از کتاب”چه کسی از طرف اسلام سخن می گوید”استخراج شده که نویسنده ی آن زن مسلمان آمریکایی به نام دالیا مجاهد و یکی از مشاوران باراک اوباماست.او این کتاب را از سال ۲۰۰۱تا۲۰۰۷یعنی در طول ۶ سال نوشته است. منطقا تا وقتی آمار دقیق تر و معتبر تری از این آمار ها پیدا نشود باید این رقم ها را قبول کرد به خصوص که آمارهای موجود در این کتاب کار موسسه معتبر آمریکایی گالوپ می باشد.

زن خوبی بود!!!

زن خوبی بود ... نماز و روزه اش رو میگرفت ... حجابش رو رعایت میکرد ...

بچه هاش هم خوب بودن ... ولی بچه آخرش .... فهمیده بود دخترش با پسری دوسته .... بجای اینکه  دخترش رو ازگناه نهی بکنه از راه اشتباه وارد شد ...

گفت : دخترم با پسره میخای حرف بزنی بگو بیاد تو خونه جلو خودم باهاش حرف بزن ...

امان از ناآگاهی و اظهار محبت نابجای بعضی از این پدر و مادرها  ...

 پسره پاش باز شد تو خونه ...حتی وقتی دختره خونه نبود میومد .... تا اینکه شیطان غلبه کرد و زنی که اینهمه سال عفیف و پاکدامن بود به گناه آلوده شد ...(پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: بین مردان و زنان حریم ایجاد کنید، زیرا شکستن این حریم‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری دارد.)

پ . ن : هیچوقت اجازه ندید فردی از خانواده به گناهش ادامه بده ... تو گناه همراهیش نکنید ... مذهبی بودن فقط به ظاهر و چادر گذاشتن و ریش گذاشتن نیست .... تفکر باید مذهبی باشه ... اگه این خانم تفکرش مذهبی بود دخترش رو از گناه باز میداشت( پیامبر اکرم (ص): میان زنان و مردان نامحرم فاصله ایجاد کنید)نه اینکه پیش خودش فکر کنه خودمو بهش نزدیک میکنم و با این کار اعتمادش رو جلب میکنم بعدا راهنماییش میکنم ... شیطان هر آدمی رو با روشی به گناه میکشونه ... راهنمایی بد باعث شد خودش هم به گناهی بزرگ آلوده بشه ...

در قران به مردان می گوید با دخترانی که روابط دوستی مخفیانه ای با نامحرم داشته اند ازدواج نکنید:

((به همسرى درآورید و مهریه نیکو و به طور شایسته به آنان بدهید، به شرط آنکه پاکدامن باشند، نه اهل فحشا و نه اهل دوست گرفتن هاى پنهان))
((و حلال شد نکاح زنان پارسای مومنه و زنان پارسای اهل کتاب در صورتی که شما اجرت و مهر انان را بدهید و آنها هم زناکار و رفیق و دوست نگیرند و ...))
در قران خداوند علاوه بر اینکه مردان را از ازدواج با زنان فاسد نهی کرده آنها را از ازدواج با زنانی که دوست پسر هم دارند نهی کرده البته این مسئله برای زنان هم صادق است که با مردان فاسد و مردانی که دوست دختر داشته اند ازدواج نکنند.

جاهلیت مدرن

دوران جاهلیت در سرزمین حجاز بر پا بود، پیامبری ظهور کرد تا جاهلیت را به عقلانیت مبدل کند.پیامبر توانسته بود عربهای جاهل و شهوت پرست سوسمار  خوار را بکشاند به سمت انسانیت.ولی جاهلیت مگر فقط زنده به گور کردن دختران است؟

امروز در عصر فضاپیما و کامپیوتر ، جاهلیتی رسوخ کرده است که زشتی اش از زمان سوسمارخور ها هم بیشتر است.

در عصر پیشرفت و تکنولوژی ، جاهلیت یعنی برای یک قرار ملاقات نیم ساعته یک ساعت جلو آیینه بایستی!،جاهلیت مدرن یعنی یک سوم درآمدهای ماهانه ات را صرف لوازم آرایشی بکنی، جاهلیت مدرن یعنی سیستم صوتی ماشینت اندازه ی خود ماشین قیمت داشته باشد،جاهلیت مدرن یعنی فضایل را به بیشتر بودن دوست دخترهایت بدانی،جاهلیت مدرن یعنی از جنسیتت خسته بشوی و به جای حل عقده های روانیت بخواهی صورت مسئله را از کل پاک کنی،جاهلیت مدرن یعنی در اتاق ات همه جور لوازم ارایشی وجود دارد ولی حتی یک کتاب برای مطالعه نداشته باشی!،جاهلیت مدرن یعنی از همه ی امکانات یک کامپیوتر فقط بازی کردن را بلد باشی!،جاهلیت مدرن یعنی چهار ساعت بنشینی پشت کامپیوتر و با چت کردن بخواهی مخ یک دختر بزنی،جاهلیت مدرن یعنی پول قرض بکنی و بروی جدید ترین گوشی را بخری تا بین دوستانت کم نیاری،جاهلیت یعنی بروی دانشگاه و یک رشته ای را که اصلا علاقه نداری بخوانی صرفا به این خاطر که بین دوستانت در کورس مدرک گرفتن عقب نمانی،...

زنده به گور کردن دختران اگر چه به سبک و سیاق قدیم منسوخ شده است ولی امروز روشش پیشرفته شده،زنده به گور کردن دختران در این عصر یعنی اینکه اجازه بدهی دخترت مبتذل ترین لباسها و آرایشات را استفاده بکند و در بین گرگهای جامعه بگردد!،

 

اهلیت مدرن یعنی هر روز ماشینت را ببری کارواش تا مردم موقع دیدنت دهانشان باز بماند!،جاهلیت مدرن یعنی هر سال گچبری منزلت را عوض کنی تا پیش مهمانهایت کلاس بگذاری،جاهلیت مدرن یعنی جنسی را که در مغازه ی سر کوچه وجود دارد بروی از دو تا چهار راه آن ورتر بخری تا برای همسایه هایت کلاس بگذاری!،جاهلیت مدرن یعنی به جای اینکه به شخصیت و معرفت مخاطبت توجه کنی به مارک کت و شلوارش و نوع گوشی موبایلش اهمیت بدهی!جاهلیت مدرن یعنی دوست دختر یا دوست پسرت را برای خودت ، دلسوز تر از پدر و مادرت بدانی!جاهلیت مدرن یعنی حرفها و انحرافات غربی ها را صرفا به خاطر غربی بودن بپذیری و منطق و استدلالهای اسلام را رد کنی!جاهلیت مدرن یعنی یک دهم آنچه را که صرف اصلاح ظاهرت میکنی به باطنت اختصاص ندهی!

جاهلیت مدرن یعنی 90 دقیقه بنشینی پشت تلویزیون و مسابقه فوتبال را تماشا بکنی و موقع مطالعه کردن وقت کم بیاوری!،جاهلیت مدرن یعنی از باختن تیم مورد علاقه ات سکته بکنی یا افسرده بشوی،جاهلیت مدرن یعنی لباسی را که اصلا علاقه نداری ولی صرفا به خاطر مد بودنش مجبور باشی تا انرا بپوشی!جاهلیت مدرن یعنی یک زن هر چقدر لخت تر بشود خودش را متمدنتر بداند!جاهلیت مدرن یعنی به جای مأنوس شدن با انسانهای دور و اطراف ، تمام وقتت را با یک سگ و گربه بگذرانی...

جاهلیت مدرن یعنی خودت نباشی و بخواهی تا مثل دیگری شوی!

بزرگی میگفت:یا چنان باش که می نمایی یا چنان بنما که هستی!