ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

آقای روحانی چرا؟؟؟

با توجه به انتخابات در سوریه و حضور حداکثری مردم سوریه و پیروزی بشار اسد ولی این پیروزی در انتخابات  ریاست جمهوری، توسط حسن روحانی رییس جمهور یکی از نزدیک ترین همپیمانان سوریه به او تبریک گفته نشده است.  

براستی چرا؟؟؟

 بشار اسد در انتخابات اخیر سوریه با کسب 88.7 درصد آرا در حالی که 73.4 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند بار دیگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شد و در اولین واکنش‌ها، آمریکا و تعدادی از همپیمانان غربی این کشور، کل انتخابات را غیرقانونی خواندند.

با این وجود معلوم نیست چرا حسن روحانی و دستگاه سیاست خارجی کشورمان واکنشی به نتیجه انتخابات نداشته‌اند!
گفتنی است بشار اسد بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری، در نامه‌ای از جانب ملت سوریه «صمیمانه‌ترین تبریکات و بهترین آروزها» را به حسن روحانی برای «کسب اعتماد میلیونها تن از ملت برادر ایران» تقدیم کرده بود.

با این وجود معلوم نیست در شرایطی که ایران به عنوان نزدیک ترین هم‌پیمان کشور سوریه شناخته شده و چشم آمریکا و غربی ها به واکنش ایران به انتخابات این کشور دوخته شده بود، چرا رییس جمهور هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.
 

 
این بخشی از آرشیو سایت رسمی ریاست جمهوری در روزهای اخیر؛ روحانی و جهانگیری روز ملی یمن، روز ملی اتیوپی و ... را هم تبریک گفته‌اند.  
سوال؟؟


آیا سکوت رییس جمهور ایران در این خصوص، همسو با خواست غرب نبوده است؟  

آیا پیروزی اسد در شرایطی که 88.7 درصد آرای کل شرکت کنندگان را به دست آورده بود ارزش یک پیام تبریک خشک و خالی را نداشت؟  

جالب اینجاست که آرای اسد نشان می دهد حتی با فرض شرکت همه معارضان سوری در انتخابات و حضور صددرصدی (!) مردم این کشور، باز هم بیش از 65 درصد آرا به اسد تعلق داشته است.

سوال اینجاست  

آیا دولت ایران با رصد لحظه به لحظه و مداوم در کمین هر مناسبت ملی در کشورهای مختلف در هر گوشه و کناری از جهان نشسته تا بی درنگ، از سوی رییس جمهور یا معاون اول او، پیام تبریک خود را ارسال کند(!)، انتخاب اسد را تا این اندازه بی اهمیت دانسته است؟ 

 و یا این اقدام نیز چراغ سبزی به غرب در خصوص همگرایی با آنها در موضوع سوریه است؟ 

آقای روحانی ما از شما بیش از این انتظار داشتیم .... 

این چه سیاستی است که چیزی نگوییم که آمریکا ناراحت شود . 

گفته بودم مواظب مردم عزیزم ایران باش ...ولی اکنون به تو می گویم  

مواظب خودت باش...

نظرات 1 + ارسال نظر
webteraafik شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:57 http://webtrafik.blogsky.com/1393/03/16/post-1

سلام وبلاگتو دیدم خوب بود ولی چرا بازدیدش کمه؟ بیا تو این ثبت نام کن هم بازدید وبلاگتو ببر بالا هم تو گوگل شناخته شو. بیا تو وبلاگم یه لحظه
http://webtrafik.blogsky.com/1393/03/16/post-1

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.