ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

ادب مرد به ز دولت اوست

یکشنبه این هفته رییس جمهور، در مراسمی که هیچ کس از وی انتقاد نکرد، منتقدانی را که به آن‌ها اجازه صحبت نداده بود، عنوانی تازه داد و «تازه به دوران رسیده» مورد خطابشان قرار داد.

 ادبیات روحانی از روزی که سکان ریاست جمهوری اسلامی ایران را در دست گرفته است هر روز با ادبیاتی زننده تر از قبل با منتقدان برخورد می کند. روحانی منتقدانش را که به خاطر سیاست های غلط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست خارجه دولت یازدهم، هر روز بر جمعیتشان افزوده می شود، برنمی تابد.

  

در این میان حتی تذکر رهبر معظم انقلاب نیز موثر نیفتاد و رییس جمهور همان لحن تند را نسبت به منتقدان ادامه داد و در مراسم 16 آذر امسال در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با «تازه به دوران رسیده» خواندن منتقدان مسیر قبلی خود را ادامه داد.

 دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با برچسب‌های متعدد نسبت به منتقدان فضای نقد را بر آنها بسته‌ است. «بی‌سواد»، «لبو فروش»، «افراطی»، «متحجر»، «بی‌اخلاق»، «بی شناسنامه»، «کسانی که از جایی خاص پول می گیرند» و... برچسب‌هایی بود که جریان دولت با استفاده از آن سعی در از بین‌بردن فضای نقد در کشور می‌کند.

 روحانی که در روزهای کاندیداتوری اش از نقد و انتقاد از سوی همگان استقبال کرده بود اما روز به روز دایره کسانی که می توانند دولت را نقد کنند محدودتر کرد تا اینکه در این مراسم حتی این اجازه نقد هم به منتقدان داده نشد. 

در این وانفسا که بازار نقد بسیار داغ است و رئیس جمهور محترم بنده هم از همه نقادان به گرمی استقبال می کند فقط یک جمله به ذهنم رسید ... آنهم  

 ((روحانی مچکریم ))

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.