ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

فاطمه

                             

تقارن نوروز امسال با ایام فاطمیه است یکی از غم انگیزترین و دردناک ترین اتفاقات در تاریخ بشریت، یعنی سالروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت زهرا (علیهاالسلام) است.

امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: «شیعیان ما از ما هستند، اندوه ما آنان را اندوهگین، و شادی ما ایشان را شاد می‌کند.»

ما شیعیان علی علیه السلام سوگ مادرمان را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهیم بیاییم شیعه مولا بمانیم و برایش سنگ تمام بگذاریم.

اگر چه علی در تاریکی شب و غربت مدینه برای تشییع زهرا تنها بود، بیایید در این سال نو علی را تنها نگذاریم.

به جای نشستن روبروی تلویزیون و شکستن تخمه یک یاعلی بگوییم وبرخیزیم .

یکی باید زیر شانه های علی را بگیرد. یکی باید اشک از چشمان بچه ها پاک کند. یکی باید بیاید در سوخته را تعمیر کند...

بیایید سال جدید را به سال ظهور مولایمان صاحب الزمان عجل الله گره بزنیم تا با انتقام مادر از قاتلانش به جشن ظهور بنشینیم.

برای ما هنوز عید نرسیده. عید اصلی در راه است...

اللهم عجل لولیک الفرج

روضه نمی خوانم‌‌‌‌‌‌ ٬همه می دانید چه بر سر مادرمان فاطمه زهرا آمد...

در دوعالم جلال ما زهرا است

رمز تغییر حال ما زهرااست

عید با فاطمیه می آید

ذکر تحویل سال ما زهرا است

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ در پیش چشمان اشکبار امیر مومنان در بستر بیماری با بدنی آزرده و پهلویی شکسته و بازویی ورم کرده به شهادت رسید.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛  غریبانه و مخفیانه به زیر خاک رفت .

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ یادگار بی بدیل رسول خداست.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ کسی است که خداوند با غضب او غضبناک و با خشنودی او خشنود می گردد .

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ سرور تمام بانوان اهل بهشت است.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ پس از پیامبر و امیرالمومنین از تمام آفریدگان خدا بالاتر است.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ هنگام ولادتش زنان مکه ، مادر بزرگوارش خدیجه کبری علیها السلام را تنها گذاشتند.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ در اوج غربت و تنهایی خدیجه،چهار بانوی بهشتی به یاریش آمدند.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛کسی است که رسول خدا صلی الله علیه وآله درباره مقامش فرمود : اولین کسی که داخل بهشت می شود فاطمه است .  

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ کسی است که پیامبر صلی الله علیه وآله درباره اش فرمودند : امر ازدواج فاطمه فقط به دست خداست.  

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ در عفت و حیای حضرتش همین بس که درخواست کرد تا برایش تابوتی بسازد تا بدن مطهرش حتی پس از شهادت و در شب تشییع نیز پوشیده و در حجاب کامل باقی بماند.

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها کسی بود؛ نور او برای اهل آسمان می درخشید همان طور که نور ستارگان برای اهل زمین می درخشد . 

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها کسی بود؛ که رسول خدا درباره ایشان فرمود: خداوند، قلب و اعضاء و جوارح دخترم فاطمه را از ایمان ویقین پر کرده است 

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ تنها به خداوند عشق می ورزید و به هیچ کس جز خدای مهربان دل نبسته بود .

 آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ زمانی که می دید علی علیه السلام تنها و غریب مانده و حقش پایمال گردیده، اندوه و دردی بی پایان دلش را می آزرد .

آیا می دانید فاطمه زهرا سلام الله علیها؛ با آن جلال و عظمت به صحرای محشر می آید و به تمام اهل محشر امر می شود که چشمان خود را ببندند تا فاطمه دختر پیامبر(ص) عبور کند و به بهشت رود.

در فاطمیه از دل و جان گریه می کنیم

همراه با امام زمان گریه می کنیم

بیایید به همگان بگوییم : ما عاشق  حضرت زهرا سلام الله علیها هستیم و او را دوست داریم و در شهادت آن بانو سوگواریم و لباس سیاه بر تن می کنیم ؛ و در دسته های عزاداری شرکت می کنیم

فدک

 

حضرت زهرا سلام الله علیها درمقابل جعل حدیث اعتراض کرد وحق خود را که تصرف شده بود مطالبه نمود چنانکه ابی بکر ازحضرت زهرا شاهد خواست و او نیز شاهدی براعطای آن توسط پیامبر(ص) آورد.

چنان که در منابع تاریخی معتبر آمده فدک مجموعه‌ای از باغات و مزارعی بود در اطراف مدینه که پیامبر اکرم آن را به صلح از یهودیان خیبر گرفته و به حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ بخشید.(1)

بلاذری می‌نویسد که پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نصف آن جا را به صلح خالصه خویش نمود. بنابر نقل بلاذری از عایشه وقتی که زنان پیامبر در زمان عثمان ارث خود را مطالبه نمودند، عایشه جواب داد: «... انما هذا المال لِآل محمد...».(2)

از این حدیث دو نتیجه مهم حاصل می‌شود. اول این که زنان پیامبر جزء آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ نیستند، دوم این که فدک را حضرت به دخترش فاطمه داده بود، چنان که نقل کرده است که فاطمه به ابی‌بکر گفت رسول خدا فدک را به من هبه نمود، آن را به من بازگردان...».(3)

برگرفته شده از http://ahlolbait.blog.ir 

بلاذری که یکی از علمای اهل سنّت است، چند روایت معتبر در این مورد نقل کرده است که ملک فدک مال رسول خدا بود و پیامبر از درآمد آن به خاندان خود می‌داد که فاطمه آن را از رسول خدا خواست و رسول خدا آن را به فاطمه بخشید و همچنین این مورخ نقل نموده است که عمر بن عبدالعزیز آن را به اولاد فاطمه برگرداند، چنان که عمر بن عبدالعزیز بعد از رسیدن به خلافت خطبه‌ای خواند و گفت فدک «فیء» رسول خدا بود که آن را به فاطمه ـ سلام الله علیها ـ داد... مأمون نیز آن را طی نامه‌ای به فرزندان فاطمه برگرداند و گفت این ملک را رسول خدا به دخترش فاطمه بخشیده است و وارثین او و فرزندانش مالک حقیقی آن هستند.(4) «و قد کتب امیر المؤمنین (مأمون) الی المبارک الطبری مولی امیر المؤمنین (مامون) یا مره برد فدک علی ورثه فاطمه بنت رسول الله ـ صلّی الله علیه و آله ـ ...».(5)


ابن ابی الحدید روایاتی آورده است که دلالت می‌کند پیامبر این ملک را بنابر آیه شریفة «... و آت ذی القربی حقه...» به فاطمه بخشید.(6)


هرگز آن حضرت فدک را به عنوان میراث مطالبه ننمود. بلکه خلیفه اول درباره میراث انبیا حدیثی جعل کرد که آن حدیث دقیقاً مخالف و معارض با قرآن بود.(7) حدیثی که او جعل کرد این بود «... نحن معاشر الانبیاء لانورث...»(8) دروغ بستن به زبان پیامبر مساوی با کفر است، چنان که در منابع اهل سنّت آمده است، چون هرگز پیامبر حدیثی مخالف با قرآن نمی‌گوید.


بنابراین حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ به خاطر این که آنها ناآگاهانه جعل حدیث کردند برای روشن نمودن چهره دروغین آنها به قرآن استناد نمود و گفت که چطور انبیاء میراث ندارند، در حالی که قرآن حضرت سلیمان را وارث داوود معرفی می‌کند و آیات ارثی که در قرآن آمده است مگر ممکن است پیامبر مستثنی از آنها باشد.(9) پیامبران هم مثل سایر انسانها دارای اولاد بودند و دارای ارث و میراث، پس این ادعای خلیفه اول مخالف قرآن و لازمه عمل و قول او تکذیب پیامبر و قرآن است.حضرت زهرا ازتحریف درسیره ی نبوی جلوگیری کرد وبه آنان اخطار داد که حق ندارند پس ازغصب حقوق مسلم(خلافت وفدک و...) اهل بیت به سیره ی پیامبر تعرض کنند.


فدک را که پیامبر به دستور خداوند به فاطمه بخشیده بود، فاطمه بعد از غصب فدک هرگز نگفت که من میراث پدرم را مطالبه می‌کنم، بلکه آنها جعل حدیث نموده و مسئله میراث را پیش کشیدند، در حالی که فاطمه ـ سلام الله علیها ـ مالک فدک بود و بعد از فاطمه فدک به فرزندان فاطمه به عنوان میراث می‌رسید، پس فاطمه به عنوان میراث مطالبه نکرده است، بلکه به عنوان حق غصب شده خویش، مطالبه می‌کرد.
و علت این که حضرت فاطمه به آیات ارث تمسک جست این بود که می‌خواست به خلیفه اول بفهماند، حدیثی که او به زبان پیغمبر می‌بندد، خلاف قرآن، است که لازمه آن تکذیب قرآن و مساوی با کفر است.(10)


ابن ابی الحدید تصریح می‌کند که حضرت فاطمه فدک را هرگز به عنوان ارث مطالبه نکرد، بلکه پس از اخراج کارگران آن حضرت توسط مأمورین ابی‌بکر، آمد به مسجد و سخنرانی نمود و خطبه‌ای غرّا ایراد کرد و گفت این ملک را رسول خدا به من هبه کرده است که شما تصرف می‌کنید، ولی ابوبکر گفت پیغمبر روایت کرد به من که انبیاء هیچ میراثی غیر از ایمان و علم و... حتی زمین از خود باقی نمی‌گذارند.


«قال (خلیفه اول) ما ورث ابوک دیناراً ولا درهماً و انه قال ان الانبیاء لا یورثون فقالت... فدک وهبهالی رسول الله...». ابوبکر چون درمقابل سخن حضرت که فرمود اولاً. پیامبر آنجا را به من هبه کرده است، ثانیاً. چرا دروغ می‌گویی که پیامبران چیزی را به عنوان ارث باقی نمی‌گذارند. که به آیات قرآن استناد نمود.(11)

 

بعد از این که ابن ابی الحدید ماجرای فدک را نقل می‌کند که چگونه دست به دست شد، تا این که می‌نویسد عمر بن عبدالعزیز وقتی به خلافت رسید «... کانت اول ظلامة رَدّها...» رد فدک اولین رفع ظلمی بود که ابن عبدالعزیز انجام داد...(12) و شیعه هرگز معتقد نیست که حضرت فاطمه آن را به عنوان ارث مطالبه نمود و هرگز چنین چیزی در تاریخ شیعه منعکس نشده، بلکه این جعل اکاذیب و دروغها را بنابر نقل ابن ابی الحدید از ام المؤمنین عایشه نقل نموده‌اند، که فاطمه میراث خود را از ابوبکر خواست، و روایتی معارض و کاملاً متناقض با این روایت از عایشه نقل شده است که قبلاً ذکر شد که عایشه به زنان پیغمبر گفته است که فدک مال آل محمد است. این تعارض آشکار نشانگر جعلی بودن و باطل بودن روایت آنهاست.(13)

 

همچنین روایات دیگری از عایشه نقل شده است که عباس و فاطمه مطالبه ارث خود از ابی‌بکر نمود. لذا این روایت با ضعف سند و متن و تعارض کاملاً از حیث اعتبار ساقط است.

 

علاوه بر این ابن ابی‌الحدید، تعارض در کلام ابی‌بکر را بر اساس روایتی نقل می‌کند که ابوبکر ابتدا اعتراف می‌کند که میراث پیامبر به اهلش می‌رسد و بعد جعل حدیث می‌کند که «لانورث» که تعارض و تضاد شدید بین دو قول است.(14)


و همچنین او نقل می‌کند که این روایت «لانورث» یک حدیثی کاملاً غریبی است، چون هیچ کس این روایت را از پیامبر به غیر ازابی‌بکر نقل نکرده است.(15)


درنتیجه: حضرت زهرا درمقابل جعل حدیث اعتراض کرد وحق خودرا که تصرف شده بود مطالبه نمود چنانکه ابی بکر ازحضرت زهرا شاهد خواست واو نیز شاهدی براعطای آن توسط پیامبر(ص) آوردکه شاهدین توسط آنان قبول نشدند.درحالیکه شاهد خواستن نیز خلاف شرع بود چون حضرت مالک وذوالید بود وآنان مدعی ومتصرف که باید شاهدی برانکار می آوردند. ولی به جای شاهد به پیامبر دروغ بستند.

پی نوشت‌ها:
1. یاقوت حموی، معجم البلدان، بیروت، چاپ اول، 1410، ج4، ص271.
2. ابی الحسن بلاذری، فتوح البلدان، قم، منشورات الارومیه، 1404 ق، ص 44.
3. همان، ص 45.
4. همان، ص 46 ـ 47. و ابن اثیر الکامل، بیروت، دار صادر، 1399، ج 2، ص 225.
5. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، بیروت، 1409، ج 4، ص 84.
6. همان.
7. «ورثَ سلیمان بن داود...»، نحل، 16.
8. این حدیث جعلی است و هرگز از پیامبر نقل نشده است، چنان که ابن ابی الحدید در آن تردید نموده.
9. چنان که در قرآن سوره نساء آیات 11 الی 14 و آیات آخر سوره و آیات دیگر از قرآن مسئله ارث مطرح شد و به عنوان یک فریضه از آن یاد شده، مگر پیامبر اکرم از فرائض دیگر مثل نماز و... مستثنی بود، از این فریضه مستثنی شود.
10. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، بیروت، لبنان، دار احیاء التراث، 1409، ج 4، ص 80.
11. ابن ابی الحدید، همان، ص 80.
12. همان، ص 81.
13. همان، ص 81.
14. همان، ص 82، چنان که ابن ابی الحدید در ص 9 ـ 84، کاملاً درباره تعارض بین احادیث صحبت کرده و آنها را مردود شمرده است.
15. همان، ص 85.


برگرفته شده از http://ahlolbait.blog.ir

لره شهید میشه

لره شهید میشه میرن با خانوادش مصاحبه کنن

به زنش میگن یه خاطره بگو میگه روز اخر بهش گفتم نرو گفت من نرم خاکم غصب میشه.

اگر بر کف پوتین دشمن ذره ای از خاک وطنم چسبیده باشد آن را با خون می شویم.

اره رفیق جک نبود حقیقته.
سردار شهید بروجردی“ 



لاک دختران!

لاک طلا


«موی بلند ناخن دراز واه واه واه» خیلی از ما که کودک بودیم می دانستیم وقتی موی بلند و ناخن دراز داشته باشیم مورد نکوهش و دید منفی دیگران قرار خواهیم گرفت اما گویا در حال حاضر دیگر اینطور نیست. الآن می توانید با موی بلند و ناخن دراز خیلی متفاوت و امروزی به نظر برسید!

فرهنگ اجتماعی ما در بسیاری از موارد و تحت تأثیر عوامل بسیاری چون شبکه های ماهواره ای و اجتماعی متفاوت شده است فرهنگی که بعضاً نه اسلامیتی در آن دیده می شود و نه ایرانیتی بلکه روح غربی و تقلید کورکورانه در آن موج می زند. در این فرهنگ، چکمه هایی برای بانوان مد می شود که معنا و نشان خوبی به همراه ندارد، ساپورت هایی رونق بازار می شود که  از فرهنگ عفاف زنان ایرانی چیزی در دل خود ندارد. فرهنگی که پسران در آن سعی می کنند خود را هر چه بیشتر شبیه دختران کنند و حتی در آرایش از آنان جلو بزنند و دختران هم تا جایی که می شود پسرانه رفتار کنند.

این فرهنگ باعث شده است که حتی رسانه های غربی هم نسبت بدان واکنش نشان دهند علاوه بر این آمارها ایران را در صرف لوازم آرایش در کشورهای نخستین اعلام می کنند.
پیرامون این انحراف مثال های بیشمار دیگر نیز وجود دارد که در این مقال نمی گنجد، صف جراحی های زیبایی در این روزها از دیگر عوامل است.
این روند صعودی نزولی در رشد ناهنجاری و انحراف فرهنگ غنی ایرانی اسلامی که خیلی وقت است آسیب های اجتماعی و خانوادگی خود را به رخمان می کشد و آن را در بی اخلاقی ها، طلاق ها، جدایی های عاطفی، ازدواج سفید و... مشاهده می کنیم به تدریج در حال ظهور  ابعاد جدیدی می باشد.

مشکل این است که ما می خواهیم برای دیگران زندگی کنیم، متناسب با حرف، نگاه و قضاوت آنها تفریح کنیم،میهمانی بدهیم، ماشین سوار شویم، لباس بپوشیم؛  همه ی آرامشمان را می دهیم تا ناآرامی زندگی دیگران را سبب شویم ،یک دور باطل اجتماعی!


چند وقتی است در کنار  اینگونه سندروم خودنمایی که در میان جامعه به ویژه جوانان نمود پیدا کرده جنبه های اشرافی گری و بی تدبیری اقتصادی آن نیز جلوه نمایی می کند، یعنی علاوه بر آرایش، پوشش های نامناسب و تیپ های ناهنجار  عده ای به دنبال این هستند که با اشرافی گری و ولخرجی های عجیب و غریب خود را به رخ دیگران بکشند و با این کار که شاید آن را بتوان با عنوان هایی چون بی فرهنگی، نوکیسگی و تازه به دوران رسیدگی مطرح کرد، از زندگی لذت ببرند. فارغ از اینکه بدانند این کار چه آسیب هایی برای خود و جامعه دارد و  تا چه حد ما را از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بیش از پیش دور می کند.
رشد فزاینده برندگرایی در میان جوانان یکی از مواردی است که به راحتی در سطح جامعه و جوانان قابل مشاهده است. افزایش ناگهانی خودروهای خارجی در کلان شهرها به طور محسوس از دیگر نشانه هایی است که آمارها نیز آن را تأیید می کنند آمار ها حاکی از افزایش 80 درصدی واردات ماشین های خارجی به کشور هستند.
از دیگر موارد این موضوع «بستنی با روکش طلا» است که چندی پیش در رستوران گردان برج میلاد حاشیه ساز شد یا پیج بچه پولدارها که چند وقتی در اینستاگرام سر و صدا به پا کرد  و سفرهای خارجی که جای خالی در پروازهای آن پیدا نمی شود  همه این موارد در حالی است که وقتی در جامعه وارد می شوید صدای واحدی از وضع بد اقتصادی میان مردم می شنوید  با این حال اثری از این  شکایت ها در سبک زندگی بسیاری از مردم دیده نمی شود!
در واقع تجمل گرایی ،انحراف و آسیبی جدید در زندگی ما ایرانی هاست که به صورت قارچی در حال رشد است که در کنار ناهنجاری های فرهنگی در حال از هم پاشیدن زندگی هایمان می باشد.
اما در این رقابت غیر منطقی و سندروم خودنمایی، چشم و هم چشمی و تجمل گرایی این «لاک طلا» است که خبرساز شده . این خبر  را یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری عنوان کرده و دلیل استفاده غیر منطقی از چنین اقلامی را تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی اشرافی گری بیان داشته است.

دکتر ابهری  در این زمینه تاکید می کند : اینگونه موارد هرچند ممکن است به نظر بعضی ناچیز باشد اما می تواند آغاز رفتارهای جدیدی از سوی تازه به دوران رسیده ها برای جامعه باشد. بنابراین در همین مقطع لازم است مسئولین و سازمان های ذی ربط ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی اقدام به مقابله با این مظاهر اشرافی گری کنند چرا که ممکن است چند وقت دیگر شاهد کفش طلا، جوراب طلا و امثال اینها باشیم در حالیکه عده ای برای چشم و هم چشمی ممکن است در خرید اینگونه اقلام حرکت کنند.

اما در سونامی این معضل جدید با چند گروه روبرو هستیم ابتدا گروهی که با غنای مالی  فاصله معنا داری از فرهنگ ایرانی اسلامی پیدا کرده اند برای همین  نه تنها زندگی مطلوب، توام با آرامش و منطقی با این رقابت ها برای خود ساخته اند بلکه در حال صدمه زدن به فرهنگ عمومی  و تسری فرهنگ چشم و هم چشمی و تجمل گرایی نیز به جامعه می باشند.

اگر جلوی این فرهنگی های وارداتی گرفته نشود بیش از گذشته با بیماری های روانی، بزه های اجتماعی، اختلافات خانوادگی  و فسادهای اخلاقی روبرو خواهیم بود

گروه دوم قشر عمده جامعه هستند  که تحت تاثیر همین فرهنگ مخرب قرار گرفته اند و به جای مقابله با آن به رقابتی  وارد شده اند که برای آنها چیزی جز مشکلات خانوادگی،ضررهای اقتصادی، افسردگی، سرخوردگی و تبیض به همراه نخواهد داشت. رقابت و برخی رفتارهای اجتماعی که کاملا مخالف کرامت انسانی، مغایر اهداف زندگی مطلوب و  منطق اقتصادی شرایط فعلی جامعه. هستند این قشر بیش از گروه اول از این فضا آسیب خواهند دید.

مشکل این است که ما می خواهیم برای دیگران زندگی کنیم، متناسب با حرف، نگاه و قضاوت آنها تفریح کنیم،میهمانی بدهیم، ماشین سوار شویم، لباس بپوشیم؛  همه ی آرامشمان را می دهیم تا نا آرامی زندگی دیگران را سبب شویم ،یک دور باطل اجتماعی!

و اگر جلوی این فرهنگ های وارداتی گرفته نشود بیش از گذشته با بیماری های روانی، بزه های اجتماعی، اختلافات خانوادگی  و فسادهای اخلاقی روبرو خواهیم بود.

دختر پیامبر به چه علتی از دنیا رفت؟

چرا حضرت زهرا که تا شهادت رسول گرامی اسلام عارضه ای نداشت بلافاصله بعد از شهادت حضرت رسول (ص) (به گزارش تاریخ نگاران ) بین 45 تا 180 روز در بستر بیماری بود.

 در منابع تاریخی آمده است ، فاطمه سلام الله علیها جوان و شاداب بود ، تا شهادت رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه و آله و سلم) هم عارضه ای نداشت. سن و سال آن بانو را نیز منابع مختلف قریب به بیست سال دانسته اند. (با اندکی کم یا زیاد) چه بلایی بر سر حضرتش آمد که نوشته اند : بلافاصله پس از پدرش ، دائم سر درد داشت ، بدنش نحیف شد . چشمانش همواره گریان و دلش سوخته بود و بدن مبارکش به شبحی از جسم بدل گشت.

 فاطمه سلام الله علیها ناگهان از دنیا نرفت. به گزارش تاریخ نگاران بین 45 تا 180 روز در بستر بیماری بود.

 - آیا دستگاه حکومت ، به عیادت حضرت رفت؟طبیبی بر بالین بانوی آسمانی و یادگار ختم رسل فرستاد؟

 - گزارش طبیبان از بیماری بانوی اول اسلام بیانگر چیست؟

 - برای پرستاری از پاره ی تن پیامبر (صل الله علیه و آله و سلم)  چند نفر را مامور خدمات رسانی کردند؟

 - نکند سردرد شدید و دائمی حضرت اثر سیلی سنگین دستی زمخت و نمک نشناس باشد؟

 - نکند آن که با غلاف شمشیر ، بازو و پهلوی او را نواخت ، ترفیع مقام گرفته باشد؟

 - مورخین جزئیات عروسی حضرت را بیان کرده اند، چرا از تشییع او سخن نمی گویند؟

 - در صحیح بخاری می خوانیم : رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به زهرای مرضیه فرمود: تو پس از من را تحمل کنی، سرور زنان بهشت می شوی. ایشان باید چه می کرد که چنین اجر عظیمی داشته باشد؟