ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

قدر بدانیم

کاش قدر بدانیم 

  
«
به درستی که ما در شب قدر، قرآن را فرو فرستادیم»آری، این فرو فرستادنی است عظیم و سپردنی است بزرگ! وقتی اساس‏نامه معبود بر حیات بندگان ابلاغ می‏شود؛ آن‏گاه که آئین‏نامه زندگی در ساحت اسلام اعلام می‏شود و شبی که قانون اساسی عُبودیت، در خلوتی محض میان رب و بنده، وضع شود، قدر تجلی می‏یابد و به درستی که قدر، مجال ادراک فضیلت است و فرصت تحصیل نور! باشد که آن را قدر بدانیم!

کسی چه می‏داند

«و چه می‏دانند که قدر چیست»کسی چه می‏داند در پس این شب عمیق، چه روشنایی لم‏یزلی ساطع است؟! کسی چه می‏فهمد روزنه‏های بالغی را که از سقف این شب بی‏نظیر قد کشیده‏اند؟! کسی چه می‏بیند احوال متعالی کاینات را در پس این انزال روحانی و سپس مدهوشی خلایق را در شوق ورود کلام‏اللّه بر عرصه جهان

برتر از هزار ماه

«این شب از هزار شب، گران‏قدرتر است» 

فرصتی است مساوی غروب امشب تا طلوع صبح فردا؛ مثل تمام شب‏های دیگر. ولی این طلوع کجا و آن طلوع‏ها؟! صبح فردا، صبح رویش زمین در مضمون وحی است؛ صبح شکوفایی لهجه ملکوت در زبان خاک؛ پس ارزش این شب، بالاتر از هزار برابر دیگر شب‏هاست. و خوب می‏دانی که در محاسبه خالق، اسراری فراتر از فهم مخلوق، جریان دارد. پس سکوت، زیباترین نشانه معرفت خواهد بود

سلام بر همه فضایل

شب حلول ملائکه است و روح، به اذن پروردگاری که بشر را به مقصد تکامل آفرید و جهت داد. ربی که عرصه ربوبیتِ خود را عمومیت بخشید تا راه بندگی بر همگان گسترده بماند. و سلام بر همه فضایل تا طلوعی که در بهشت به تماشایش خواهیم نشست.

مولای من


مولایم :


هر عیدی که فرامی رسد بنا است که ما بخندیم ؛ خوشحال باشیم و شادی کنیم و ما نیز می خواهیم  در اعیاد چنین باشیم ؛ اما چه کنیم که غیبت تو خنده را به ما حرام کرده است .


سرورم : ما درخوشحالی شما خوشحالیم اما در اعماق درونمان چنان غمی نهفته است که حتی الفاظ قادر نیستند بر پیکره اش لباس شوند .


یا مولای :


هر روز فرخنده ای که از ایام الله فرا می رسد ما شیعیان جشن می گیریم , اما درمیان فریادهای شهدایمان و نالهای کشته هایمان و آتش ظلمهائی که از زمان شهادت مادرت فاطمه زهراء برما روا داشته اند .


خوشحالیهایمان را با اشک و خون ترسیم می کنیم و با بغض فرو کشیده لب فرومی بندیم و خواهیم گفت که سرچشمه زلال امامت آنگاه د ردل زمین فرو رفت که بانگ های فریاد : هل من ناصر ینصرنی , اباعبدالله علیه السلام  بی جواب ماند. 


آقای من :


این غم همواره درون سینه های ماست تا زمانی که ظهور بفرمائی .


البته چنین است که حزن جز فرآورده محبت شما نیست.


-      چطور خوشحال باشد عاشقی که این چنین معشوقی دارد و به فراق او مبتلاست؟


-      چطور بخندد تشنه ای که دریایی از آبی شیرین و زلال و خنک د رپیش دارد امابرای سیراب شدن از آن راهی نمی یابد ؟


-      مولای من:


-   مامی خندیم اما این خنده فقط بر لبان ما نقش می بندد زیرا که در دلهای ما آتشفشانی از سنگهای گداخته حسرت نهفته است .


-      حسرت یک نگاه ...


-      حسرت سیراب شدن د ردریای چشمهایت و حسرت شنیدن سخنان حکیمانه ات .

-   امیدوارم هرگز نخواسته باشم به شمارش آورم اثرات محبتتان را در زندگیم , زیرا که محبت شما د رزندگی من نه تنها اثرنکرده است بلکه با روزگار من عجین شده است و گوشت و خون و پوستمان ازآن روییده است . اینکه بخواهیم از اثر چیزی در زندگیمان صحبت کنیم که بزرگترین رکن زندگی است شاید بی معنا باشد.


حبیبا:


چطور از اثر محبتت در زندگیم سخن بگویم و در حالی که دانه های عشقت هنگامی در قلبم کاشته شد که به من درس خداشناسی می دادی وقتی که ذرّه کوچکی بودم، در قبل از این عالم .


و واضحتر بگویم .


سیدی!


کوچکترین تشعشع از اثرات محبتت در زندگیم متلاشی شدن همه وجودم و توجه همه قلبم و خیر دنیا و آخرت برایم .


به امید آن روزی بیایی و به سرمای غربت و تاریکی جهل و زشتی ظلم خاتمه دهی . زیرا که زیبایی و خوبی جز با  وجودتو معنا نمی شود .


یکی از اثرات محبت شما در زندگی من , نه بهتر است بگویم در زندگی ما , غمی است که برپیکره روح و روانمان کشیده شده و در اعماق وجودمان نفوذ کرده است .

حجاب و مشکل بازیگران زن

تاریخ چند هزار ساله ایران نشان می‌دهد که همواره مسئله حجاب به عنوان اصلی پذیرفته شده در جامعه وجود داشته است؛ تا جایی که حجاب و عفاف به عنوان امری فرهنگی- اجتماعی در تمدن اسلامی-ایرانی نهادینه شده است. آنچه مسلم است این است که همواره نیاز به بسترسازی برای تعمیق و نهادینه کردن حجاب صحیح و اسلامی در جامعه حس می‌شود. متاسفانه در سالهای اخیر، نهادهای آموزشی و رسانه های جمعی و در راس آنها صدا وسیما، نه تنها در راستای آموزش حیا و تقویت آن تلاش محسوس و قابل ذکری نداشته اند که بعضا آب در آسیاب دشمن ریخته و ناخواسته اما خالصانه در جهت رسیدن به هدف آنان تلاش کرده اند.
وضعیت نابهنجار حجاب به خصوص در رسانه ملی که نماد فرهنگ یک کشور است و آن هم  در کشوری که ام‌القری جهان اسلام است واقعا دردآور و نگران‌کننده است و این فکر را تداعی می کند که در پشت این سناریوی تلخ واقعیتی تلخ تر نهفته است و تا ناکجا جامعه و خانواده و نسل جوان و غیر جوان را تهدید می‌کند.
 پوشش زنانی که در برنامه‌های پخش شده از صدا و سیما ایفای نقش می کنند هیچ انطباقی با ارزش‌های اسلامی ندارد و رسانه ملی به عنوان نهادی فرهنگ‌ساز باید در ارائه ی الگو تلاش کند که باعث دامن زدن به موج بد حجابی در جامعه نشود در عین حال نه تنها برای جلوگیری از ترویج بدحجابی تدابیری نمی اندیشد بلکه همواره با انتخاب بازیگران نامناسب به این معضل دامن می زند.
نگاهی کلی به وضعیت پوشش بازیگران زن که با حضور مقابل دوربین در بسیاری مواقع نقشی موثر داشته اند و بعضا با پوشش چادر به ایفای نقش می پردازند به خوبی مشخص خواهد کرد که این بازیگران حرفه ای! در پشت دوربین های سینما و تلویزون با چه اعتقادی به حجاب می نگرند!
 

اینجانب روح الامین  به دلیل انتشار برخی از تصاویری که در ادامه مطلب می بینید پوزش می طلبم .

ادامه مطلب ...

شعر از مقام عظمای ولایت

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/8026/B/khamenei-880619-002.jpg




دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است

جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سر داده ام فغان

بانگ جرس به شوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم

باری علاج شوق گریبان دریدن است

شامم سیه تر است زگیسوی سرکشت

خورشید من برآی که وقت دمیدن است

بوی تو ای خلاصه گلزار زندگی

مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است .

بگرفت آب و رنگ زفیض حضور تو

هر گل در این چمن که سزاوار دیدن است

با اهل درد شرح غم خود نمی کنم

تقدیر غصه دل من ناشنیدن است

آن را که لب به دام هرس گشت آشنا

روزی « امین » سزا لب حسرت گزیدن است .

متی ترانا و ...

 یا ابا صالح المهدی

I know that you will come on a certain Friday whose

daybreak is quiet distinct from the sunrises. That is the sun is going to demonstrate this jolliest rise then the whole color of the world will change.Cold, calm,Hot and mild seasons will mingle to an animating sprimg to welcome you.the entire world will,once again,witness and taste the main ecstasy of Affection and love.you will finally come;

You,ll quench the everlasting thirst of your lovers. 

می دانم آدینه ای خواهی آمدوسحرگاهانش سوای همه ی روزهاست. خورشید شادمانه طلوعش راخواهد کرد و دنیا رنگ دیگری خواهد گرفت.چهارفصل یکی خواهد شد و در پیکر بهار به تو خوش آمد خواهند گفت.بار دیگر جهان هستی شاهد بهترین شادی ها خواهد بود طعم شیرین محبت و عشق را خواهد چشید و سرانجام تو خواهی آمد.

و عطش همیشگی عاشقانت را رفع خواهی کرد.

"یا ابن الحسن روحی فداک متی ترانا و نراک"

 

حجاب زیبائی است

رخت ِ زیبای آسمانی را
خواهرم با غرور بر سر کن
نه خجالت بکش نه غمگین باش
چادرت ارزش است باور کن




پیش به سوی موفقیت

آن را  تمرین کن

 پرمعنی ترین کلمه  مااست
آن را به  کار بر

عمیق ترین کلمه  عشق است
به آن  ارج بده

بی رحم ترین کلمه  تنفراست
با آن  بازی نکن 

خودخواهانه ترین کلمه  من است 

از آن  حذر کن

ناپایدارترین کلمه  خشم است 

آن را  فرو بر 

بازدارنده ترین کلمه  ترس است 

با آن  مقابله کن 

با نشاط ترین کلمه  کاراست
به آن  بپرداز

پوچ ترین کلمه  طمع  است 

آن را  بکش

سازنده ترین کلمه  صبراست 

برای  داشتنش دعا کن
روشن ترین کلمه  امیداست 

به آن  امیدوار باش

ضعیف ترین کلمه  حسرتاست 

حسرت کش  نباش 

تواناترین کلمه  دانش است
آن را  فرا گیر
محکم ترین کلمه  پشتکاراست 

آن را  داشته باش 

سمی ترین کلمه  شانس است
به امید  آن نباش 

لطیف ترین کلمه  لبخنداست 

آن را  حفظ کن
ضروری ترین کلمه  تفاهم است 

آن را  ایجاد کن

سالم ترین کلمه  سلامتی است
به آن  اهمیت بده
 

اصلی ترین کلمه  اعتماداست 

به آن  اعتماد کندوستانه ترین کلمه  رفاقت است 

از آن سو  استفاده نکن

زیباترین کلمه  راستیاست 

با آن  روراست باشزشت ترین کلمه  تمسخراست 

دوست  داری با تو چنین شود؟! 

موقر ترین کلمه  احترام است
برایش  ارزش قائل شو
 

آرامترین کلمه  آرامش است
آرامش را  دریاب

عاقلانه ترین کلمه  احتیاط است 

حواست را  جمع کن 

دست و پا گیر ترین کلمه  محدودیت است
اجازه  نده مانع پیشرفتت شود 

سخت ترین کلمه  غیر ممکن است 

غیر ممکن  وجود ندارد 

مخرب ترین کلمه  شتابزدگی است
مواظب پل  های پشت سرت باش

تاریک ترین کلمه  نادانی است 

آن را با  نور علم روشن کن 

کشنده ترین کلمه  اضطراب است
آن را  نادیده بگیر

صبور ترین کلمه  انتظاراست 

منتظرش  بمان

با ارزش ترین کلمه  بخشش است 

برای  بخشش هیچوقت دیر نیست 

قشنگ ترین کلمه  خوشرویی است
راز  زیبایی در آن نهفته است
رسا ترین کلمه  وفاداری است 

بدان که  جمع همیشه بهتر از یک فرد بودن است 

محرک ترین کلمه  هدفمندی است 

زندگی  بدون آن پوچ است 

و

هدفمند ترین کلمه  موفقیت است 

پس پیش  به سوی موفقیت

ماه مبارک و دعای فرج

بیایید از همین اول ماه مبارکی با خود عهد ببتدیم که افطار نکنیم مگر با دعای فرج؛
و عرضه بداریم:
ای امام مظلوم و غریب،
ای مهربان ترین پدر،ما به یاد شما هستیم
شما هم به وقت افطار مارا دعا کن
  

درد و دلی با مولا

آن روز که دلم را به نگاهت پیوند زدی، باور نمی کردم زود به زود به دلم سر بزنی و مرا از غم ها برهانی، باور نمی کردم که تا آخرش با من بمانی.
آن روز که با تو آشنا شدم باور نمی کردم عزیزترین مخلوق خدا دلش برایم تنگ شود و عجیب تر اینکه باور نمی کردم جدایی من از تو برایت گران باشد و نخواهی مرا از خود برانی. 

 

 

 


اما حالا باور کرده ام که از من به من نزدیکتری و از من به من مهربانتر، باور کرده ام دلت برای من ، برای گریه های من، برای دلتنگی های من تنگ می شود و من چقدر این دلتنگی را دوست دارم.
حالا باور کرده ام چشم هایی نگران من هستند که مهربانیشان را به دنیایی نمی فروشم، چشم هایی با من هستند که با هر کسی نیستند و دستهایی برای من رو به خدا می روند که هیچ گاه خالی بازنمی گردند.
کاش تو هم باور می کردی آن چشم ها مراقب توست و برای باور کردنش تنها کافیست چشم هایت را از غبار دنیا بشویی و همه چیز را به گونه دیگری ببینی.

ناپاک

روحانیون وابسته ضررشان از هر فرد ناپاک دیگر بیشتر است. و همیشه این دسته از روحانیون مورد لعن و نفرین خدا و رسول و مردم بوده اند. و ضربات اصلی را به این انقلاب ، روحانیون وابسته و مقدس ماب و دین فروش زده اند و می زنند.   

 

آخوند درباری,انقلاب اسلامی,روحانیون 

 

و روحانیون متعهد ما همواره از این بی فرهنگها متنفر و گریزان بوده اند.