ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

رغائب

سلام به شب آرزوها

سلام به تمام آرزوهای ناتمام دل شما

سلام به نگاههای   پرمهر شما

امشب یه آرزوی بزرگ دارم

همه ی اونایی که یه آرزوی قشنگ توی دلشون دارن ؛به آرزوشو ن برسن

بگید الهی آمین

آمین یا رب العالمین" "

 

نمی دونم تاحالا براتون پیش اومده که یه چیزی رو تا سرحد مرگ بخوایید و هی ازتون دور و دورترش کنن؟

امیدوارم که براتون پیش نیومده باشه

حس خوبی نیست،اصلا خوب نیست

اما اون موقع تو به هردری میزنی که خواسته تو بگیری،به هردری

مدام توی این فکری که چه کنم که اگه یه قدم رفت عقب؛من دو قدم جلوبرم؟!!!

توی تکاپو هستی و نگران

گاهی مضطر میشی و می بری

اشک میریزی ،اضطراب توی تموم سلولهای تنت لونه کرده

اما بیش از پیش در خونه ی خدائی

مرتب خدا خدا میکنی

یه مدت که میگذره،دیگه ذکر لبت شده خدا خدا خدا......

مانوس شدی با خدای خودت ،اونم چه جور ...چه شور...چه حالی ...وایییییییییییی

اگه خوب دقت کنی دیگه به خواسته ات فکر نمی کنی

به لطف خدا،به بزرگیش،به ارحم الراحمینیش،به قدرتش فکر میکنی

و خواسته ات رو از خودش میخوای

فقط از خودش

مدتی میگذره و حاجتتو نمی گیری

حس میکنی توی این مورد خاص بهت نه گفتن

اما دلخور نیستی

چون خدا وقتی می گه   نه ،حتما یه چیز بهتری برات صلاح دیده و در نظر گرفته

تو توی این مدت یه چیزی رو خوب فهمیدی

اونم اینکه خدایا جز تو هیچکسی   رو ندارم

راضی شدی به رضاش

اونم چه راضی شدنی.....

از خواسته ات میگذری

اما یه چیزی ته دلت میگه همه چیز درست میشه

و همینم میشه.......

یعنی همونی رو که میخواستی به بهترین شکل بهت میده

جوری که باور نمی کنی.......باور کن.......

می گن موسی به کوه سینا که رسید به خدا گفت:"ارنی"

خدا چی گفت؟"لنترانی"

یکی میگفت:

"چو رسی به طور سینا ارنی مگو و بگذر

که نیرزد این تمنا به جواب لنترانی"

 

اما یکی دیگه گفت:

"چو رسی به طور سینا ارنی بگو و مگذر

که جواب آید از دوست، اگرچه لنترانی"

نظر شما چیه؟

با کدومشون موافقید؟بگیم و منتظر جواب باشیم حتی جواب نه یا نگیم   و بگذریم؟

می گن حضرت یوسف رو گذاشتن واسه فروش

هرکی می اومد و یه قیمت بالایی میگفت

یه پیرزنی هم یه مرغی آورده بودکه همه ی سرمایه اش بوده گویا

بهش میگن؛ قیمتها رو نمیبینی؟ این چیه تو آوردی؟

میگه من شنیدم خیلی خوبه، اومدم بگم   این شخصی که همه ازش تعریف میکنن ؛منم خریدارم ،گیرم که بضاعتم اندکه .....می خوام اسمم توی لیست خریدش  باشه

 

من می گم حالا که آخرت ما در گرو اعمال دنیای ماست،بیائید خوبی و زیبایی پیش بفرستیم

بگیم خدایا  خودت کریمی ،رحیمی و...

آخرین آرزو واسه مادر عزیزم بابای مهربونم

واسه خواهراو برادرای گلم و از همه مهمتر

واسه همسر عزیزم و دختر گلم نرگس خانمم

آرزوی سلامتی می کنم

آمین یا رب العالمین

اعمال این شب در ادامه مطلب...

"شب ارزوها" شبی که خدا بی حساب می بخشد

رغائب جمع رغیبه و به معنی چیزی که مورد رغبت و میل است. این لغت همچنین معنای عطا و بخشش فراوان را نیز داراست. «لیله الرغائب» شبی است که عطاء و بخشش پروردگار بسیار است و بندگان با روی آوردن به بارگاه احدیت و خشوع، شایستهٔ دریافت و عطا و کرم بی حساب می‌شوند.
پیامبر فرمود: هر کس نخستین نیمه رجب را روزه بدارد و در فاصله آغاز شب تا گذشتن یک سوم آن، دوازده رکعت نماز، دو رکعت دو رکعت به جای آورد و در هر رکعت، یک حمد و سه بار انا انزلنا و دوازده بار قل هوالله را بخواند و در پایان هفتاد بار بر من وآل من درود فرستد، سپس به سجده رود و هفتاد بار بگوید: سبوح القدوس رب الملائکه و الروح. سپس سر از سجده بر دارد و بگوید: رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم. و دوباره سجده ای چون سجده نخست به جای آورد، سپس حاجتش را از خدا بخواهد به خواست خدا حاجتش برآورده می شود.
سپس فرمود: سوگند به آنکه جانم در دست اوست، هیچکس این نماز را به جای نمی آورد مگر آن که گناهانش بخشوده می شود، هر چند گناهانش به انبوهی کف های دریاها، ریگ های بیابان ها، هم وزن کوه ها و به شماره برگ های درخت ها باشد، در قیامت شفاعت او درباره هفتصد تن از خویشان و بستگان دوزخی اش پذیرفته می شود ودر شب اول قبر نیز پاداش این نماز در زیباترین چهره و اندام تمثل و تجسم می یابد. خوشروی، خوشگوی و خوش بوی نزد او می رود و او را به رهایی از غم بشارت می دهد. فرد نمازگزار می پرسد: تو کیستی؟ پاسخ می شنود: عزیز من! دوست من! من پاداش آن نمازم که در فلان شب به جای آوردی. اینک نزد تو آمده ام تا حق تو را بپردازم. ترس تو را فرو ریزم و در این وحشت و تنهایی همدمت باشم. پس از نفخ صور نیز در عرصه سوزان قیامت در سایه ات گیرم، آری با توام و هرگز خیرو خوبی من از تو دور نخواهد شد.



اولین شب جمعه ماه رجب را «لیلة الرغائب» نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می کنند. برای این شب عملی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امکان و بلا مانع بودن - روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشا 12 رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، 12 مرتبه سوره توحید خوانده شود. و چون 12 رکعت به اتمام رسید، 70 بار ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود. پس از آن در سجده 70 بار ذکر «سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکة والروح» گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، 70 بار ذکر «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود. دوباره به سجده رفته و 70 مرتبه ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة والروح» گفته شود. در اینجا می توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاءالله به استجابت می رسد.

پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) در فضیلت این نماز می فرمایند: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

میّت می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جا آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

امید آن است که در پایان این نماز با فضیلت، محتاجان به دعا را فراموش نکنید و ما را نیز از دعای خیر خود محروم ننمایید. 

التماس دعا 
برگرفته از مفاتیح الجنان
گروه دین و اندیشه تبیان

نظرات 1 + ارسال نظر
جوان ایرانی پنج‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 15:20 http://ml.2fa.ir

سلام
ممنون - چرا عکس آقا را توی وبلاگت نداری؟؟؟؟؟

چشم عکس آقا را هم میگذارم .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.