ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

مقایسه زنان

به دو نمونه از زنان اجتماع توجه فرمائید ارزش آنان را بسنجید و بگوئید کدامیک برترند.   

 


آیا یک زن با حجاب ، که در پوشش ایمان درآمده و لباس اسلام به تن کرده و خود را به روپوش کرامت و شرف آراسته و خشنودى خدا را جلب کرده و به درجات بهشت نائل گردیده و شخصیت واحترام و پاکدامنى را در خود افزایش داده که وقتیکه انسان به او نگاه میکند، چیزى جز حجاب و چادر نمى بیند، و اصلاً نمى داند که آیا او جوان است یا پیر؟ زشت است یا زیبا؟ از این رو با دیده احترام به او نظر مى کند و در صدد آزارش برنمى آید، چون مى داند او زنى است که بدینش پاى بند است و نگهبان شرافت و متمسک به اسلام خویش مى باشد و از پستى اِباء دارد، و از بى حجابى و خود نمایى پاک است و از فساد و انحراف دورى مى گزیند. برتر است...

نظر یادتون نره بخصوص شما دوست با معرفت خودم

موعود

 

                                 جهان در تپش آمدنت به لرزه درآمده است.

بادها پراکنده در هر سو، ستم‌باره‌های خویش را بر دوش می‌کشند.

اهل زمین، ثانیه شمارها را مرتب نگاه می‌کنند.

یک منجی، فقط یک منجی است که می‌تواند آنها را از درد و رنج و غم خلاصی بخشد.

درختان گیسوان پریشان خویش را فصل به فصل به دست زمان می‌سپارند تا زردی و سرمای

زندگی را به ساعت سرسبزی جوانه‌هایشان برساند.

دل‌ها در غربت خاک، غریبه و تنها جان می‌دهند.

همه چشم به نجات دهنده‌ای دوخته‌اند که دست‌های رها و خالی را بگیرد و از این فضای در حال سقوط نجات بخشد

سوال

یکی از دوستان یا اقوامتان بنا به اتفاقاتی  که افتاده است شروع میکند به تهمت وفحش دادن به شما، شما چه کاری انجام میدهید؟

 

الف) خوب معلومه...چهار تا فحش آبدارتر بهش میدم تو روش کم شه

ب) میزنم زیر گریه(مخصوص برخی از خانم ها)

ج) محل حادثه رو سریعا ترک میکنم

د) بهش میگم خودتی

ه)بهش میگم: اگر این فحش و تهمت هایی که به من گفتی راست بود، از خدا میخوام که منو ببخشه. اگرهم این فحش ها و تهمت هایی که به من نسبت دادی راست نبود،از خدا می‌خوام تو رو ببخشه

د).........(این گزینه را شما بگویید)

ایران قرن ۲۱

اینجا صدای آهنگهای پاپ لس آنجلسی و غرب زده آن قدر بلند است که فریادهای «حاج مهدی باکری» به گوش نمی رسد!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا همه «حاج ابراهیم همت» را با اتوبان همت می شناسند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا بر دیوارهای شهر روی عکس شهید ، پوستر تبلیغاتی می چسبانند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا نام شهید را برای اینکه بچه ها خشونت طلب و جنگ طلب بار نیایند از کوچه ها برداشته و نام نگین و جاوید می گذارند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا ستارگان درخشان هالیوود آنقدر زیاد شده اند که دیگر کسی ستارگان پرفروغ کربلای ایران را نمی بیند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا دیگر شهدا زنده نیستند و در پیچ و خم های عصر ارتباطات، به خاک سپرده شده اند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا دیگر کسی نمی خواهد گمنام بماند، همه به دنبال کسب نام هستند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا جانبازان موجی را از اجتماع دور نگه می دارند تا آسیبی به افکار عمومی نرسانند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا خرمشهر دیگر خونین شهر نیست، خرمشهر دیگر 36 میلیون جمعیت ندارد!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا کسی نمی داند، مهدی باکری در وصیت نامه خود از خدا خواسته بود جسدش برنگردد و تکه ای از زمین را اشغال نکند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا دشمن در خانه های ماست، دیگر کسی حاضر به نبرد با دشمن نیست!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا کسی نمی خواهد با صدای الله اکبر، لرزه بر تن دشمن بیاندازد!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا فرزندان امت مثلا برای نظام در تلاش اند!!!!!!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا در پناه میز هستیم، دیگر کسی پشت خاکریز پناه نمی گیرد!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا جانباز شیمیایی، به خاطر نداشتن پول، در بیمارستان پذیرش نمی شود و شهد شهادت می نوشد!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا کسی نمی داند، شب عملیات خیبر حاج مهدی باکری، برادرش حمید باکری را جاگذاشت و رفت!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا کسی نمی داند، مهدی زین الدین، رتبه چهار کنکور سراسری را داشت!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا کسی نمیداند، شهید مصطفی چمران ، دکترای فیزیک هسته ای را داشت و یکی از نخبگان ایران بود.
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا کسی نمی داند، تکه های پیکر محمد نوبخت را درون گونی برای خانواده اش فرستاده بودند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا روسری ها هر روز کوچتر می شود و مانتو ها هر روز کوتاهتر و تنگتر!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا دخترها پسر شده اند، پسرها دختر شده اند، مردان بی غیرت شده اند، زنان بی حجاب شده اند!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا دیگر کسی، احترامی برای چفیه شهدا قایل نیست!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا دعای عهد را فراموش کرده ایم، زمان ندبه و سمات را گم کرده ایم!!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا برای زیبا سازی شهرها، میلیونها هزینه می شود اما برای تعویض سنگ قبر فرسوده شهدای گمنام بودجه ای نداریم !!!
اینجا ایران قرن 21 است!!!
اینجا در هر کجای این سرزمین خونین اسلامی، حقیقت به مسلخ مصلحت می رود!!!
اینجا ایران قرن ۲۱ است . . .
جهان و عصر پست مدرن در دوران بازتولید مکانیکی ، ساختمانها ، عقل هایی که شک میزایند ، بازیهای زبان ، صنعت فرهنگ و دل هایی که لبریز گنج های طلا و سیمان و آهن است .

دلنوشته

خدایا! ‏ همیشه می‌خواستم که شمع باشم، بسوزم، نور بدهم و نمونه‌ای از مبارزه و کلمه حق و مقاومت در مقابل ظلم ‏باشم. می‌خواستم همیشه مظهر فداکاری و شجاعت باشم و پرچم شهادت را در راه خدا به دوش بکشم. ‏می‌خواستم در دریای فقرغوطه بخورم و دست نیاز به سوی کسی دراز نکنم. می‌خواستم فریاد شوق و زمین ‏وآسمان را با فداکاری و آسمان پایداری خود بلرزانم. می‌خواستم میزان حق و باطل باشم و دروغگویان و ‏مصلحت‌طلبان و غرض‌ورزان را رسوا کنم. می‌خواستم آنچنان نمونه‌ای در برابر مردم به وجود آورم که هیچ حجتی برای ‏چپ و راست نماند، طریق مستقیم روشن و صریح و معلوم باشد، و هر کسی در معرکه سرنوشت مورد امتحان ‏سخت قرار بگیرد و راه فرار برای کسی نماند...‏ خدایا!‏ تو را شکر می‌کنم که دریا را آفریدی، کوه‌ها را آفریدی و من می‌توانم به کمک روح خود در موج دریا بنشینم و تا افق ‏بی‌نهایت به پیش برانم و بدین وسیله از قید زمان و مکان خارج شوم و فشار زندگی را ناچیز نمایم... ‏ خدایا!‏ تو را شکر می‌کنم که به من چشمی دادی که زیباییهای دنیا را ببینم و درک زیبایی را به من رحمت کردی تا آنجا که ‏زیبایی‌هایت را و پرستش زیبایی را جزیی از پرستش ذاتت بدانم

تهاجم فرهنگی

  

تهاجم فرهنگی همه جانبه از سوی غرب برای تاثیرگذاری در جوامع هدف وجوامع مذهبی هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند، به گونه ای که از سوی دستگاه فرهنگی - سیاسی غرب  ایده‌های جدید برای ایجاد انحراف جای شیوه‌های قدیمی را می‌گیرد و نو به نو بر موجهای بحران‌آفرین غیر اخلاقی افزوده می‌شود.  

این درحالی است که این موجها هر روز با ابزاری جدیدتر به کشورهای هدف مخابره می‌شود تا تاثیرگذاری آنها بیشتر باشد؛ یک روز با شبکه‌های غیر اخلاقی ماهواره‌ها، یک روز با هالیوود و این بار با سایتهای مستهجن؛ سایتهای مستهجنی که محتوای آنها با زبان کشور مورد هدف است.

درهمین راستا چندی است که به صورت گسترده‌ای سایتهای مستهجن ومبتذل آن هم به زبان فارسی  از سوی باندهای سازمان یافته در فضای اینترنت به وجود می‌آید. نکته قابل توجه اینجاست که تولید این سایتها هر روز با شدت بیشتر وحجم زیادتری دنبال می‌شود.

در تمام این سایتها تنها چیزی که به چشم می خورد استهجان و ابتذال است. عکس‌ها و فیلمهای مبتذل و از همه جدیدتر داستانهای مبتذل از چیزهایی است که در این سایتها با هدف ایجاد انحراف اخلاقی دیده می شود، به ویژه داستانهای پورنو که درآن با خیال‌پردازی درباره رابطه جنسی تلاش می‌شود که قبح این موضوع در پیش چشم خواننده شکسته شود.

 

این سایتهای هدف دار واعتیاد آور!
در این بین نکته‌ای که بیش از دیگر مسائل هشداردهنده است، اهداف این جریان از این فعالیت گسترده است، چرا که پس از مدتی این سایتها حرکتی را آغاز کردند که در آن از چیزهایی صحبت می شود که حتی می‌توان آن را فراتر از تمام مسائل غیر اخلاقی دانست. یکی از مسائلی که در این سایتها در راستای قبح‌شکنی از آن و به نوعی ترویج آن تلاش می شود، ارتباط جنسی با محارم است؛ یعنی در واقع آنها با تولید داستانهای پورنو که در آن بارها بر ارتباط جنسی با محارم تاکید می‌شود، تلاش می‌کنند که مخاطب خود را نسبت به این مسائل در درجه اول بی اهمیت کنند  و سپس حتی او را به سمت چنین روابطی سوق دهند.

دکتر"حسین باهر"، استاد دانشگاه ومتخصص رفتار شناسی با تاکید بر اعتیاد آور بودن گردش در این سایتها به این موضوع اشاره می‌کند که جریانی که این سایتها را هدایت می‌کنند تلاش دارند تا قبح‌شکنی کنند، آن هم با تکرار دائم مسائل غیر اخلاقی در داستانهای پورنو!

به عقیده این استاد دانشگاه این سایتها تلاش می‌کنند تا با تکرار چندین‌باره مسائلی همچون زنا با محارم و زیبا جلوه دادن آن در پیش چشم مخاطب اولاً حریمهای اخلاقی را بشکنند و ثانیاً جامعه علی‌الخصوص جامعه جوان را به سمت چنین رفتارهایی بکشانند. درکنار این موضوع از این مسئله بسیار مهم نمی‌توان گذشت که این سایتها برای گرفتن پتانسیل مثبت جوانان و به نوعی خرج کردن این پتانسیل در راههای بیهوده تمرکز کرده‌اند.

فروپاشی خانواده، یکی از اهداف مهم!
همچنین دکتر باهر به این مسئله اشاره می‌کند که  محتویات این سایتها بنیان خانواده را هدف گرفته است. وقتی تلاش می شود تا رابطه با محارم بین خود اعضای داخل خانواده ترویج شود، دیگر نتیجه مشخص است. نتیجه چیزی جز بن‌بست کامل زندگی اجتماعی نیست که این بن‌بست به نابودی تمام ارکان جامعه منجر می‌شود.

از سوی دیگر وقتی جامعه به بن‌بست کشیده شود، هیچ پیشرفت اجتماعی صورت نمی‌پذیرد.


در کنار این موضوع این سایتها تلاش می‌کنند تا زندگی حیوانی و غریزی را مثل دنیای غرب در کشورهای مذهبی مثل ما باب کنند. آنها با پر کردن این سایتها از محتویات کاملا مستهجن به نوعی فرد را غریزه می‌کنند تا در زندگی شخصی خود تنها به غریزه اهمیت بدهد و برای ارضای این غریزه به هیچ چیز حتی بنیان خانواده هم رحم نکند.

در اینجا توده‌وار بودن مطالب به این تهاجم روانشناسانه به ذهن مخاطب  کمک خواهد کرد و اگر مخاطب از پایه‌های اعتقادی ضعیفی برخوردار باشد ممکن است تسلیم شود.

اما آُسیبهای بزرگ این سایتها تنها به اینجا منتهی نمی‌شود، بلکه یکی از بزرگترین مشکلاتی که محتویات این سایتها برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند، بلوغ زودرس جنسی است. در واقع این سایتها با مطرح کردن مسائل جنسی آن هم به صورت غیر طبیعی باعث می‌شوند که جوانان با مسائلی روبه رو شوند که اصلا در آن سن  وقت فهمیدن آنها نیست.

دام بلوغ زودرس جنسی برای جوانان
دکتر باهر در این‌باره به قدرت تجزیه و تحلیل محدود جوانان در سن پایین اشاره می‌کند و با تاکید بر این موضوع، معتقد است که جوانان کم سن و سال وقتی با این مسائل روبه‌رو می‌شوند، به دلیل ناتوانی در درک این توطئه اسیر بلوغ زودرس جنسی و انحرافات فوق‌العاده خطرناکی می‌شوند که می‌تواند جوانی و انرژی آنها را تباه کند، این درحالی است که والدین همچنان تا مدتها از این مسائل بی‌اطلاع خواهند ماند.

از سوی دیگر پس از اینکه جوان اسیر بلوغ زودرس جنسی شد، این سایتها آنان را به برقراری رابطه آزاد جنسی دعوت می‌کنند تا به نوعی پروسه فساد گسترانی آنها تکمیل شود. فساد گسترانی یکی از مهمترین استراتژی‌های این سایتهاست، چرا که تشویق به رابطه آزاد دقیقاً در تقابل با آموزه‌های دینی قرار دارد که جامعه با آن رشد پیدا کرده است، پس در نهایت این موضوع علاوه بر گسترش فساد اخلاقی باعث ایجاد تعارض فکری و عقیدتی هم می‌شود. درواقع اینجاست که بحث استحاله هم مطرح می‌شود؛ یعنی از درون تهی کردن جامعه از مفاهیم اخلاقی و سپس پر کردن ذهنها از بی بندوباری فکری ورفتاری!

برای مقابله با این موج زنجیره‌ای مستهجن باید فکری کرد!
از این موضوع هم نباید غافل شد که حداقل هدف این سایتها ایجاد توهمات جنسی برای مخاطب و به نوعی وادار کردن او به رویا‌پردازی جنسی است. این موضوع فکر را بیمار می‌کند چرا که شخص دائما از ذهن خود برای ساختن تصاویر مستهجن استفاده می‌کند که پایان این مسئله کاملا مشخص است.

البته سایتهای مبتذل تنها زنجیره‌ای از این باند هدف‌دار است، چرا که اگر به عنوان نمونه نگاهی به فیلمهای هالیوودی داشته باشیم، متوجه اوج این توطئه خواهیم شد. در این فیلم‌ها هم دقیقا رابطه جنسی با محارم بدون اشکال در پیش چشم بیننده به نمایش در می‌آید و با توجیه آن سعی می‌شود تا قبح آن از بین برود.

به هر صورت سایتهای مبتذل و ترویج عناصر مبتذل علی‌الخصوص رابطه جنسی آزاد و رابطه با محارم یکی از حلقه‌های زنجیری است که در چند سال اخیر از سوی گروههای هدف‌دار غربی برای ایجاد انحرافات بزرگ و وحشتناک اخلاقی به وجود آمده است و برای همین باید به فکر پاتکی مناسب برای آن بود.

دکتر باهر درباره راههای مبارزه با این موج فساد گسترانی به تولید محتوای مناسب اشاره می کند، چرا که به تعبیر او باید برای خانواده و جوانان محتوای مناسب و بومی تولید کرد که جذاب هم باشد.

از طرف دیگر باید والدین ناظرانی با سواد درعرصه تکنولوژی باشند و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. همچنین باید شرایط ازدواج به موقع برای جوانان هم فراهم شود، چرا که این سایتها جوانان را برای مقابله با فرهنگ دینی به رابطه آزاد جنسی دعوت می‌کنند اما ما باید برای مقابله، جوانان را به سمت ازدواج به موقع سوق دهیم تا تمام اهداف آنها را خنثی کنیم.


درکنار این مسئله ایجاد شرایط برای خودنمایی جوانان در عرصه‌های مثبت و مورد علاقه، یکی از مهمترین پاتکها در مقابل این حمله همه جانبه است، چرا که وقتی جوان به کار و رشته  مورد علاقه خود می‌پردازد به نوعی استعدادهایش شکوفا می‌شود که این موضوع به طور قطع از بسیاری از انحرافات جلوگیری می‌کند.


انتظار

چهره گل، باغ و صحرا را گلستان می‌کند
دیدن مهدی هزاران درد درمان می‌کند
مدعی گوید که از یک گل نمی‌گردد بهار
من گلی دارم که عالم را گلستان می‌کند
****  


معتقدیم عشق سرخواهد زد
بر پشت ستم کسی تبر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آیة نور
سوگند به زخمهای سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر می‌گردد
مهدی به میان شیعه برمی‌گردد.
****
هرچند که خسته‌ایم از این حال، نیا
شرمنده، اگر ندارد اشکال، نیا
ما خط تمام نامه‌هامان کوفی‌است
آقای گلم زبان من لال، نیا
****
برای آمدنت انتظار کافی نیست
دعا و اشک و دل بی‌قرار کافی نیست
****
اماما! عاشقت هستم و بر این عشق بر خود می‌بالم.
****
ای خاک کوی تو توتیای چشم؛ یکبار بنه پای خویش رد سرای چشم... یا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف (ادرکنی...)
****
چند سالی یوسف از جرم زلیخاحبس شد
حبس مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ازگناه ما هزاران ساله است
****
من به عشق منتظر ماندن همه صبر و قرارم رفت  

****
هرلحظه‌ای که سوی خدا رو کنیم
یابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف آقا ظهور شما را آرزو کنیم
****
از عنایات تو یابن العسکری بی‌اختیار
صدر هر حرف و سخن نام شما را عنوان کنم
****
ماهواره امید:
من به آمار زمین مشکوکم
اگراین دشت پر از آدمهاست
پس چرا یوسف زهرا تنهاست ؟

ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فازس

از جمله ارتقاء های انجام شده بر روی ناو جورج بوش به نسب سایر اعضای خانواده نیمیتز، می توان به برج رادار و هدایت جدید، شیشه های نسل جدید و مقاوم، سامانه به پرواز درآورنده و فرود آورنده ارتقاء یافته و سیستم سوخترسان جدید در این شناور اشاره کرد. 
به گزارش خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق، ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» که به نام چهل و یکمین ریس جمهور آمریکا، جورج بوش پدر نام گذاری شده است، دهمین و آخرین عضو خانواده ناوهای هواپیمابر اتمی کلاس نیمتز نیروی دریایی آمریکا می باشد.

این ناو به تاریخ 26 ژانویه سال 2001 میلادی با هزینه ای در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون دلار سفارش داده شد و به تاریخ 9 اکتبر 2006 به آب انداخته و در 10 ژانویه 2010 رسما با کد CVN-77 وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد.

این ناوهواپیمابر دارای وزنی در حدود 102 هزار تن بوده، طول آن 332 متر و عرض آن 76 متر می باشد.


این ناو از 2 راکتور اتمی ساخت شرکت وستینگ هاوس بهره می برد که هر کدام از آنها نیروی در حدود 104 مگاوات را تولید می کنند. همچنین این کشتی از 4 موتور دیزل هرکدام به قدرت 8 مگاوات برای شرایط اضطراری بهره می برد و 4 توربین بخار و 4 محور انتقال نیرو دارد.
سرعت این ناو نیز در حدود 56 کیلومتر بر ساعت می باشد.

این ناوهواپیمابر چیزی در حدود 6000 خدمه بهره داشته و ناوگان پروازی آن در حدود 90 فروند هواپیمای بال ثابت و بالگرد است که این هواپیماها شامل سری جنگنده های F/A-18F سوپر هورنت ، پرنده های اخلال گر EA-18 گراول و رادار پرنده E-2C هاوک آی و بالگردهای سری SH-60 و HH-60 سی هاوک می باشد.
 


از جمله ارتقاء های انجام شده بر روی ناو جورج بوش به نسب سایر اعضای خانواده نیمیتز، می توان به برج رادار و هدایت جدید، شیشه های نسل جدید و مقاوم، سامانه به پرواز درآورنده و فرود آورنده ارتقاء یافته و سیستم سوخترسان جدید در این شناور اشاره کرد.

بخشهای مختلف این ناو با زرهی از جنس کلوار به قدرت 6.4 سانتی متر نیز پوشیده است.این ناو در بخش سامانه های الکترونیکی و راداری نیز از سیستم های پیشرفته راداری و اقدامات متقابل بهره می برد.

بر روی ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» سامانه های موشکی سطح به هوای ESSM و RIM-116 و 4 قبضه توپ 20 میلی متری هدایت شونده فالانکس برای حفاظت بیشتر استفاده می شود.

این کشتی در اولین دوره از حضور خود در آبهای آزاد از عرض اقیانوس اطلس عبور کرده و به انگلستان رفته و در رزمایش مشترک دریایی ناتو به میزبانی انگلستان شرکت کرد. سپس در 10 ژوئن 2011 به بندر ایتالیایی ناپل وارد شد.

بنا بر اطلاعات موجود و اخبار اعلام شده ظاهرا این کشتی در حال حاضر وارد خلیج فارس شده و احتمالا در مرکز ناوگان پنجم آمریکا در بحرین پهلو خواهد گرفت.

هرچند آمریکا همواره در زمان ورود ناوهای هواپیمابر خود به منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، تبلیغات و سروصدای زیادی درباره آنها به راه می اندازد اما به نظر می رسد با دستیابی نیروهای مسلح ایران به سیستم های جدید موشکی همچون «قادر» و «خلیج فارس» دیگر نمی توان اهمیت نظامی برای اینگونه اقدامات اشغالگران در عراق و افغانستان قائل شد و باید آنرا صرفا یک اقدام تبلیغاتی دانست.


البته با توجه به علاقه دائمی نیروهای آمریکایی برای رجزخوانی ضد قدرت نظامی ایران، ما نیز آمادگی خود را برای جوانمرگ شدن جدیدترین ناوهواپیمابر آمریکا اعلام می کنیم.

توصیه های رهبری

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را فرصتی بسیار گران‌بها و ارزشمند برای ارتباط با امت اسلامی و بهره مندی معنوی خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی و مقابله با موج بیداری اسلامی در مراسم حج ، تنها راه غلبه بر این توطئه را نزدیکتر شدن دل‌ها و تقویت همدلی دانستند، ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسوولان به توصیه های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسوولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع رسانی مناسب به مردم، باید دستهای خائن را قطع کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند:اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.

ایشان افزودند: وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می شکند و آیا این سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه دار شود زیرا با گذشت زمان، ریشه کنی ان بسیار مشکل می شود و سرمایه گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می کند، اما متأسفانه عمل نشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اطمینان بخشی به مردم در خصوص عزم سه قوه برای مقابله با این حادثه و پیشگیری از حوادث مشابه، افزودند: البته عده ای می خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حالیکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفه خود هستند.

ایشان با اشاره به اطلاع رسانی که در روز های گذشته در خصوص این حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند، بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوی و با دقت قضایا را پیگیری و بررسی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ادامه هیاهو و جنجال، به‌خصوص اگر عده ای بدنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم بدانند که مسوولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دست‌های خائن قطع خواهد شد.

ایشان با توصیه مؤکد به قوه قضائیه برای اطلاع رسانی مناسب به مردم در خصوص پیگیری این پرونده تأکید کردند: دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.

این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب با تکبیر حاضران همراه شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از بیانات خود، حج را یکی از رموز اساسی اسلام و میهمانی بزرگ الهی در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصیف کردند و افزودند: باید در بُعد عمومی و بین المللی حج، همدلی و تقویت پیوندهای اسلامی بدون در نظر گرفتن ملیت ها، قومیت ها و مذهب ها مورد توجه جدی قرار گیرد و از این فرصت برای نزدیک تر شدن دلها استفاده شود.

ایشان یکی از ویژگی‌های بارز حج امسال را، بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانستند و تأکید کردند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسلمانان یک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ایرانی باید با چنین نگاه عمومی و جهانی در حج حضور یابند و تجربیات سی ساله خود در مبارزه با استکبار و معاندین را در اختیار ملتهای تازه انقلاب کرده، قرار دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از دیگر نکات ضروری برای حجاج ایرانی برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتی گرانبها برای پاکیزه شدن از آلودگی های دنیا و مجموعه ای از فرائض است که باید ضمن قدر دانستن این مراسم عظیم و کم نظیر، در حفظ ذخایر معنوی بدست آمده آن هم همت کرد.

ایشان زائران بیت الله الحرام را به آماده سازی درونی خود، قبل از سفر حج و آماده شدن برای این میهمانی الهی توصیه کردند و افزودند: حاجی ایرانی باید با رفتار خود در حج، ملت، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را در چشم دنیا سربلند کند.

رهبر انقلاب اسلامی حجاج را به پرهیز از رفتارهای سبک توصیه و خاطر نشان کردند: یکی از این رفتارهای سبک، عطش بازارگردی است که علاوه بر اینکه ارز کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت به هدر می دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندی معنوی را نیز از بین می برد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که خرید سوغات باید در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره مندی معنوی را از این فرصت کم نظیر داشته باشند.

ایشان در پایان این بحث افزودند: معارف دینی، قرآن، سنت و اهل بیت، سرمایه های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت بوجود می آید و اگر انسان خود را از این سرمایه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی در گزارشی از فعالیتهای بعثه مقام معظّم رهبری برای برگزاری هر چه با شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشی برنامه های آموزشی حجاج، راه اندازی آموزش مجازی، انتشار فصل نامه های تخصصی حج، چاپ قرآن های نفیس همراه با ترجمه برای حجاج، استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، برگزاری آزمون برای انتخاب روحانیون و معین های جدید کاروانها، تشکیل اتاق فکر، و استفاده بیش از پیش از دیپلماسی حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است. 

فلسطین

 رسانه‏های مهم جهان علاوه بر پخش مستقیم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، مهم‏ترین بخشهای این بیانات را نیز در بخش‏های مختلف خبری خود پوشش دادند 

  

خبرگزاری آسوشیتد پرس

این خبرگزاری معروف آمریکایی در انعکاس سخنان رهبر انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران با محکوم به شکست دانستن طرح تشکیلات خودگردان برای اعلام کشور فلسطینی از طریق سازمان ملل متحد، از طرح دو کشور فلسطینی و اسرائیلی انتقاد کرد.

 به نوشته این خبرگزاری، آیةالله خامنه‌ای تاکید کرد که فلسطینیان نباید خود را محدود به مرزهای 1967 کنند که مستلزم به‌رسمیت شناختن اسرائیل است، چرا که تمام این سرزمین به فلسطینیان تعلق دارد.

 آسوشیتد پرس افزود: [آیةالله] خامنه‌ای، بار دیگر اسرائیل را یک "غده سرطانی" دانست که باید برچیده شود. وی تصریح کرد که "ادعای ما آزادی تمام فلسطین است و نه تنها بخشی از آن. فلسطین سرزمینی است که از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه گسترده شده است."

این خبرگزاری همچنین به نقل از مقام معظم رهبری نوشت که مقاومت تنها گزینه باقی مانده پیش روی فلسطینیان است و فلسطینیان باید با هر هزینه‌ای این مقاومت را تا آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل ادامه دهند.

آسوشیتد پرس افزود: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواستار رسیدن به راه حلی مبتنی بر گفتگو هستند در حالی که حماس، قسم خورده است که اسرائیل را نابود کند.

خبرگزاری فرانسه

این خبرگزاری نیز در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری چنین نوشت: آیةالله علی خامنه‌ای، رهبر عالی ایران روز شنبه هر گونه طرحی را که منجر به تقسیم سرزمین فلسطین شود، رد کرد.

این خبرگزاری به نقل از مقام معظم رهبری تصریح کرد که هر طرحی که دو کشور را در سرزمین فلسطین به رسمیت بشناسد مستلزم به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است. مردم فلسطین همان‌گونه که در غزه نشان دادند، تنها در سرزمینی حکومت خود را تشکیل خواهند داد که از اشغال اسرائیل آزاد شده باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز بر پیشنهاد ایران مبنی بر برگزاری رفراندوم با حضور تمامی مردم فلسطین تاکید کرده است.

خبرگزاری آلمان

این خبرگزاری، بخشی از سخنان رهبری درباره یهودیان را به عنوان تیتر مطلب خود انتخاب کرد و نوشت: «آیت الله خامنه‏ای تأکید کرد که ایران نمی خواهد یهودیان را به دریا بیندازند».

خبرگزاری آلمان در ادامه به دیگر بخشهای بیانات مهم رهبری اشاره کرد و نوشت: «رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز (شنبه) خواستار آزادی کل فلسطین و نه جزئی از آن شد و تاکید کرد طرحی که  تقسیم فلسطین را دنبال کند کاملا مردود است».

این خبرگزاری غربی همچنین با اشاره به اینکه این کنفرانس پنجمین دور از کنفرانسهای حمایت از انتفاضه فلسطین بوده، گزارش داد: «در این کنفرانس که از صبح امروز با حضور رهبری ایران آغاز شده، مقامات ارشد ایرانی، رهبران فلسطینی و مقامات و شخصیتهایی از بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند».

خاطرنشان می شود رهبر معظم انقلاب امروز تاکید کرده بود: طرح جمهوری اسلامی برای حل قضیه‌ فلسطین و التیام این زخم کهنه ، طرحی روشن ، منطقی و منطبق بر معارف سیاسی پذیرفته شده‌ افکار عمومی جهانی است که قبلا به تفصیل ارائه شده است . ما نه جنگ کلاسیک ارتش‏های کشورهای اسلامی را پیشنهاد می‏کنیم، و نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را ، و نه البته حکمیت سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین‌‌المللی را . ما همه پرسی از ملت فلسطین را پیشنهاد می‏کنیم...

خبرگزاری قطر

خبرگزاری قطر نیز با اشاره به آغاز پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به پوشش اظهارات "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پرداخت و نوشت: لاریجانی اعلام کرد که قضیه فلسطین هم اکنون در مرحله بسیار حساس و پیچیده ای قرار گرفته است.

خبرگزاری النشرة

پایگاه خبری النشره لبنان نیز امروز در گزارشی به  آغاز پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران با حضور شخصیتهای مهم منطقه ای خبر داد و نوشت "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان در اظهاراتی در این کنفرانس تاکید کرد: عرب‏هایی که می‏خواستند اسرائیل را تحریم کنند حالا کجایند؟ چه کسانی هم اکنون در پی تحریم سوریه و حمایت مالی از اعتراضات در این کشور هستند؟

خبرگزاری سوریه

خبرگزاری سوریه(سانا) نیز در گزارشی با پوشش خبر آغاز کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به مشارکت هفتاد هیئت پارلمانی از کشورهای مختلف جهان در اجلاس تهران اشاره کرد و افزود قرار است در کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران، پنج کارگروه به بررسی مسائل مختلف در قضیه فلسطین بپردازند.

خبرگزاری نهرین

پایگاه خبری نهرین نت عراق نیز بیانات رهبر انقلاب در این کنفرانس را به عنوان خبر نخست خود قرار داد و این بخش از این سخنان را تیتر کرد که رهبر انقلاب تاکید کرده بود: «فلسطین در کل سرزمین فلسطین ـ از دریا تا رودخانه ـ برپا می‏شود».

این پایگاه خبری همچنین به این بخش از فرمایشات رهبری اشاره کرد و نوشت: «ملت‏های اسلامی خط قرمزی که آمریکا درباره امنیت اسرائیل مطرح کرده است، می‏شکنند».

سایت یاهو

بخش نیوز "سایت پورتال یاهو" با بازتاب سخنان مقام معظم رهبری از آسوشیتدپرس، تیتر زده است: «ایران به راه حل "دو کشور برای فلسطینی‏ها" حمله کرد».

سایت بی بی سی

سایت بنگاه خبرپراکنی بریتانیا نیز نوشت: «پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطینی ها امروز (شنبه ۹ مهر) با حضور آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، در تهران آغاز به کار کرد. آیت الله خامنه ای در سخنرانی در این کنفرانس خواستار برگزاری همه پرسی از همه فلسطینی ها شد و گفت غرب باید حق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد».

این سایت افزود: «مقام ها و شخصیت های سیاسی بیش از ۵۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این کنفرانس شرکت دارند که روسای مجالس کشورهای لبنان، عراق، قطر، افغانستان و اندونزی از جمله آنها هستند. ابراهیم جعفری، نخست وزیر پیشین عراق و هیات هایی از کشورهای زیمبابوه، مالاوی، بنگلادش، عمان، الجزایر، بولیوی، قرقیزستان، لهستان، دانمارک، کانادا و پاکستان نیز برای شرکت در این کنفرانس به تهران سفر کرده اند. این کنفرانس دو روزه است و تا روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت. اولین دوره از کنفرانس حمایت از فلسطینی‏ها، مهرماه بیست سال قبل در تهران برگزار شد. اولین دوره از کنفرانس حمایت از فلسطینی ها، مهرماه بیست سال پیش در تهران و همزمان با کنفرانس مادرید برگزار شد. هدف این کنفرانس، حمایت از انتفاضه اول فلسطینی ها بود. دوره دوم نیز در سال ۱۳۸۰ و همزمان با انتفاضه دوم فلسطینی ها و دو دوره بعدی این کنفرانس نیز در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۷ تشکیل شد».

سایت بی بی سی همچنین در خبر دیگری از این اجلاس نوشت: « رهبر ایران گفت: "مدعای ما آزادی فلسطین است، نه آزادی بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. طرح دو دولت که لباس حق به جانب پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن دادن به خواسته صهیونیست ها، یعنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین نیست. این به معنی پایمال کردن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و حتی تهدید حق فلسطینیان ساکن سرزمین های ۱۹۴۸ است."

آیت الله خامنه‏ای گفت: "ما نه به دریا ریختن یهودیان مهاجر را پیشنهاد می کنیم و نه حکمیت سازمان ملل را، پیشنهاد ما همه پرسی از همه فلسطینیان است. غرب باید حق فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد".

بی بی سی همچنین دیگر سخنرانی ها را هم پوشش داد و نوشت: « بنابر گزارش ها، مقام ها و شخصیت های سیاسی بیش از ۵۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این کنفرانس شرکت دارند. رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد مشعل، ریییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این کنفرانس شرکت کرده اند و خالد مشعل از جمله سخنرانان بود. خالد مشعل گفت در طرح تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تشکیل کشور فلسطینی، قدرت فلسطینی ها نادیده گرفته شده است. وی گفت در طرح تشکیلات خودگردان فلسطینی برای تشکیل کشور فلسطینی، قدرت فلسطینی ها نادیده گرفته شده است. خالد مشعل در واکنش به اقدام هفته گذشته محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه درخواست تشکیل کشور فلسطین گفت: "معلوم نبود آن کشوری که پشنهاد و درخواست تشکیل آن شد، کجاست؟"».

شبکه بی بی سی

اما تلویزیون بنگاه خبرپراکنی بریتانیا در پخش فارسی خود تلاش کرد که این کنفرانس را مخدوش نماید. در این راستا، یک کارشناس ایرانی در گفتگو با این تلویزیون ادعا کرد: «برگزاری این قبیل کنفرانس‏ها به خاطر حرکت جدیدی است که دیپلماسی ایران آغاز کرده تا نقش رو به افول خود در تحولات منطقه را افزایش دهد».

شبکه سی بی اس

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا نیز عینا خبر اسوشیتد پرس را نقل کرد.

شبکه سی ان ان

این شبکه آمریکایی در بخش اخبار خود اگرچه به برگزاری پنجمین دور از کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد، اما در ادامه تلاشهای بیهوده ابومازن برای تایید عضویت کشور ناقص فلسطین در سازمان ملل در بخش بسیار کوچکی از سرزمین فلسطین و رویکرد سازشکارانه وی را منعکس کرد.

شبکه الجزیرة

این شبکه ماهواره ای به پوشش مراسم آغازین پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران پرداخت و از حضور جمع کثیری از شخصیتهای و مقامات بلندپایه منطقه ای در آن خبر داد.

این شبکه همچنین به پوشش بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره فلسطین پرداخت و تاکید کرد: «رهبری ایران هرگونه طرحی در زمینه تقسیم فلسطین را بشدت رد کرد».

شبکه العربیه

شبکه العربیه ـ وابسته به آل سعود ـ با سانسور اخبار مهم این اجلاس، تنها به بخشی از سخنان «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در اجلاس تهران در خصوص تلاشهای ابومازن برای کسب عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اشاره کرد.

شبکه العالم

شبکه العالم هم در خبری فوری از آغاز پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با شعار "فلسطین سرزمین فلسطینیان" با مشارکت بیش از صد کشور در تهران خبر داد.

این شبکه سخنان رهبری و نیز سخنرانی‏های عصر امروز را به شکل زنده پخش کرد.

شبکه المنار

بکه ماهواره‏ای المنار ضمن پخش زنده سخنان رهبری، گزارش داد: در این کنفرانس بیش از هفتاد هیئت پارلمانی به همراه شخصیتها و احزاب سیاسی از صد کشور جهان شرکت کردند.

شبکه ترند

شبکه ترند آذربایجان در گزارشی در این باره نوشت: شعار اصلی این اجلاس "فلسطین؛ وطن فلسطینیان" است و رؤسای پارلمانهای اندونزی،‌ مالاوی،‌ زنگبار، زیمبابوه،‌ الجزایر، لبنان، قطر، عراق، افغانستان،‌ کومور،‌ کویت، سوریه،‌ موریتانی و پاراگوئه در این اجلاس شرکت کرده‏اند.

روزنامه القدس العربی

نسخه الکترونیکی روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی نیز به پوشش فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در این کنفرانس پرداخت و این سخنان را در بخش تیتر یک قرار داد. این روزنامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تاکید کرد که در این کنفرانس جمع گسترده ای از رهبران فلسطینی و مقامات و شخصیتهای منطقه ای حضور دارند که مقرر است در آن درباره آخرین تحولات منطقه، آینده فلسطین و پایان محاصره صهیونیستی نوار غزه بحث و تبادل نظر شود.

روزنامه السفیر

روزنامه السفیر چاپ لبنان در نسخه اینترنتی امروز خود نوشت: امروز صبح پنجمین نشست بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با شعار "فلسطینی ها دنبال وطن نمی‌گردند، وطن آنها فلسطین است" کار خود را در تهران آغاز کرد. لبنان نیز با یک هیئت نود نفره به ریاست نبیه بری، رئیس مجلس این کشور در کنفرانس مذکور شرکت کرده است.

روزنامه دیلی استار

سایت دیلی استار لبنان هم گزارش داد: پنجمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین آغاز به کار کرد. در این اجلاس بین‌المللی اندیشمندان، صاحبنظران و شخصیتهایی از 100 کشور حضور یافته‌اند. در این کنفرانس چهار جلسه عمومی و دو جلسه برای کمیته‏های پنج گانه جانبی برگزار می‌شود.

روزنامه هاآرتص

سایت این روزنامه صهیونیستی در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری نوشته است: رهبر عالی ایران تصریح کرد که ما نمی‌گوییم که مهاجران یهود باید به دریا ریخته شوند یا حکمیت سازمان ملل متحد پذیرفته شود، بلکه راهکار ما مبتنی بر یک همه پرسی است که همه فلسطینیان در آن حضور به هم رسانند.

 هاآرتص در گزارش خود به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با یکی از رهبران حماس نیز اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت که حمایت غرب از اسرائیل بی‌فایده است چرا که به خواست خداوند، نابودی اسرائیل نزدیک است.

 روزنامه جروزالم پست

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز با این تیتر سخنان مقام معظم رهبری را بازتاب داده است: "[آیةالله] خامنه‌ای در کنفرانس انتفاضه راه حل دو کشور [فلسطین و اسرائیل] را رد کرد".

این روزنامه به حضور نمایندگانی از 50 کشور در اجلاس مزبور اشاره کرده است.

روزنامه یدیعوت آحرونوت

این روزنامه صهیونیستی هم در گزارش خود از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، بر مواضع ایشان در خصوص لزوم برگزاری رفراندوم در منطقه و همچنین بر لزوم مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل تاکید کرده است. این روزنامه به سخنرانی خالد مشعل نیز در این کنفرانس اشاره کرده است.

رسانه‏های دیگر

علاوه بر رسانه ها و نشریات فوق، بسیاری از نشریات و رسانه‌های جهان سخنان رهبر انقلاب اسلامی را به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس منعکس کرده‌اند. برخی از این رسانه‌ها و نشریات عبارتند از: ای‌بی‌سی نیوز، گاردین، ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سیاتل‌تایمز، بوستون، دیلی‌بولتن، اوماها، هندو و ...

گفتنی است با جستجوی تیتر انگلیسی به کار گرفته شده از سوی آسوشیتدپرس در انعکاس این خبر  در موتور جستجوی گوگل بیش از 53 هزار صفحه یافت می‌شود.