ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج فازس

از جمله ارتقاء های انجام شده بر روی ناو جورج بوش به نسب سایر اعضای خانواده نیمیتز، می توان به برج رادار و هدایت جدید، شیشه های نسل جدید و مقاوم، سامانه به پرواز درآورنده و فرود آورنده ارتقاء یافته و سیستم سوخترسان جدید در این شناور اشاره کرد. 
به گزارش خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق، ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» که به نام چهل و یکمین ریس جمهور آمریکا، جورج بوش پدر نام گذاری شده است، دهمین و آخرین عضو خانواده ناوهای هواپیمابر اتمی کلاس نیمتز نیروی دریایی آمریکا می باشد.

این ناو به تاریخ 26 ژانویه سال 2001 میلادی با هزینه ای در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون دلار سفارش داده شد و به تاریخ 9 اکتبر 2006 به آب انداخته و در 10 ژانویه 2010 رسما با کد CVN-77 وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد.

این ناوهواپیمابر دارای وزنی در حدود 102 هزار تن بوده، طول آن 332 متر و عرض آن 76 متر می باشد.


این ناو از 2 راکتور اتمی ساخت شرکت وستینگ هاوس بهره می برد که هر کدام از آنها نیروی در حدود 104 مگاوات را تولید می کنند. همچنین این کشتی از 4 موتور دیزل هرکدام به قدرت 8 مگاوات برای شرایط اضطراری بهره می برد و 4 توربین بخار و 4 محور انتقال نیرو دارد.
سرعت این ناو نیز در حدود 56 کیلومتر بر ساعت می باشد.

این ناوهواپیمابر چیزی در حدود 6000 خدمه بهره داشته و ناوگان پروازی آن در حدود 90 فروند هواپیمای بال ثابت و بالگرد است که این هواپیماها شامل سری جنگنده های F/A-18F سوپر هورنت ، پرنده های اخلال گر EA-18 گراول و رادار پرنده E-2C هاوک آی و بالگردهای سری SH-60 و HH-60 سی هاوک می باشد.
 


از جمله ارتقاء های انجام شده بر روی ناو جورج بوش به نسب سایر اعضای خانواده نیمیتز، می توان به برج رادار و هدایت جدید، شیشه های نسل جدید و مقاوم، سامانه به پرواز درآورنده و فرود آورنده ارتقاء یافته و سیستم سوخترسان جدید در این شناور اشاره کرد.

بخشهای مختلف این ناو با زرهی از جنس کلوار به قدرت 6.4 سانتی متر نیز پوشیده است.این ناو در بخش سامانه های الکترونیکی و راداری نیز از سیستم های پیشرفته راداری و اقدامات متقابل بهره می برد.

بر روی ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش» سامانه های موشکی سطح به هوای ESSM و RIM-116 و 4 قبضه توپ 20 میلی متری هدایت شونده فالانکس برای حفاظت بیشتر استفاده می شود.

این کشتی در اولین دوره از حضور خود در آبهای آزاد از عرض اقیانوس اطلس عبور کرده و به انگلستان رفته و در رزمایش مشترک دریایی ناتو به میزبانی انگلستان شرکت کرد. سپس در 10 ژوئن 2011 به بندر ایتالیایی ناپل وارد شد.

بنا بر اطلاعات موجود و اخبار اعلام شده ظاهرا این کشتی در حال حاضر وارد خلیج فارس شده و احتمالا در مرکز ناوگان پنجم آمریکا در بحرین پهلو خواهد گرفت.

هرچند آمریکا همواره در زمان ورود ناوهای هواپیمابر خود به منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، تبلیغات و سروصدای زیادی درباره آنها به راه می اندازد اما به نظر می رسد با دستیابی نیروهای مسلح ایران به سیستم های جدید موشکی همچون «قادر» و «خلیج فارس» دیگر نمی توان اهمیت نظامی برای اینگونه اقدامات اشغالگران در عراق و افغانستان قائل شد و باید آنرا صرفا یک اقدام تبلیغاتی دانست.


البته با توجه به علاقه دائمی نیروهای آمریکایی برای رجزخوانی ضد قدرت نظامی ایران، ما نیز آمادگی خود را برای جوانمرگ شدن جدیدترین ناوهواپیمابر آمریکا اعلام می کنیم.
نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:13 http://ro0oz.blogsky.com

سلام....اول جواب سوال:شما در پروفایلتون نوشتید،اصفهانی هستید.

خیلی مطلی جالبی بودو آخرشو خیلی زیبا تموم کردید...دم هر چی ایرانی گرم

موفق و سربلند باشید

سلام . خوشحالم که همشهری هستیم
ای ول به همه اصفهانیهای ناز و با حال
و درود بر شهر قشنگم اصفهان

فاطمه پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 http://ro0oz.blogsky.com

سلام

خوشحالم که هم استانی خوبی مثل شما دارم

زنده باد

سربلند باشید

سلام
منم افتخار میکنم

نیلوفر جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 09:25 http://nilofar20.mihanblog.com/

سلام اقای روح الامین راستش به یه وبی رفتم که تجهیزات نظامی ایران رو داشت فکر میکنم دیگه دوران این سلاحها به سر اومده ویادم نرفته 8سال جنگیدیم واین امریکاییها ناو هواپیما بر وهمه چیز داشتند وهیچ غلطی نکردند وحالا همه چیز داریم یاد شهدامون بخیر

یادشون بخیر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.