ایران سبز
ایران سبز

ایران سبز

روزگار نمی فهمه

روزگار….. نمی فهمه، شعور نداره، احساس نداره، پروژه و پایان نامه نداره، تالیفات بی شمار و جایزه نوبل هم نداره. اصلاً این روزگار هیچ چیز نداره…..بی همه چیزه 

 

اما! همین بی همه چیز، بعضی وقت ها مسائل و معادلاتی رو برای ما اثبات می کنه، که اگر تمام آدم های دنیا، با همه اصل و نسب و افتخاراتشون جمع بشن، نمی توانند کاری بکنند.

بله. روزگار استاد اثبات معادله ای است، به نام “معادله حماقت من”. و استاد بوجود آوردن تنفر از خودم.

یک فلش بک به گذشته می زنم.                      

هجده سالم بود. عاشق کسی شده بودم که فقط از خدا می خواستم تمام عمرم در کنارش باشم.طرف مقابل من هم، همین تصمیم رو داشت. اگر تمام دنیا جمع می شد که هیچ، اگر نستیجرا…، خود خدا هم به من وحی می کرد، حاضر به تغییر تصمیمم نبودم.

یک روز از این تصمیم گذشت…دو روز….سه روز………..سیصد و شصت و پنج روز گذشت.

روز سیصد و شصت و ششم، نه تنها این تصمیم، بلکه کل احساس من هم معکوس شد. حالا اون عشق آتشی، تبدیل شد به یک تنفر.

حالا چند سال از این ماجرا می گذره….

هر وقت یاد این جریان می افتم، خنده ای  می کنم. به عمق حماقت خودم . خنده ای همراه با تنفر که تا چه حد می تونستم احمق باشم. حالم بهم می خوره.

اما حالا

یه گوشه نشستم و نگاه می کنم به استاد خودم. استادی که با تمام مهارتش، حالا قیافش شبیه آدم های درمانده و بیچاره شده. به نظرم کم اورده. انگار مسائل براش سخت شدن یا چیزه دیگه. ذهنش دیگه نمی کشه. خیلی دلم براش می سوزه. البته بعضی وقت ها هم، توی دلم بهش می خندم.

به کم آوردن روزگار می خندم.

روزگار توی این یکسال، معادله ی سختی رو داشت حل می کرد.

روزگار، این مسئله رو برای همه جهانیان ثابت کرد…..جز خود اونها.

بعضی وقت ها،حماقت بعضی ها رو، نمی شه به خودشون اثبات کرد.

تلاش روزگار قابل تحسینه، اما فایده ای نداره.

گاف بی بی سی

عصر ۲۵بهمن تعدادی از جوانان تهرانی در تماس با بی‌بی‌سی فارسی با شعار "مرگ بر انگلیس" مجریان این شبکه را منفعل و دست پاچه کردند .

 عصر ۲۵بهمن ، دوشنبه در حالی که شبکه بی بی سی فارسی برای تحریک اغتشاشگران سه ساعت زودتر از ساعت معمول برنامه های خود را آغاز و با پخش شایعات مختلف سعی در بحرانی جلوه دادن تهران داشت، تعدادی از مردم تهران طی تماس هایی با این شبکه، فضای واقعی تهران را توصیف کردند.

 مجری بی بی سی فارسی با قطع برنامه عادی، بر صفحه این تلویزیون ظاهر شد و اعلام کرد که بی بی سی می خواهد با یک شاهد عینی در یکی از خیابان های تهران گفت‌وگو و رویدادهای تهران را از قول او بیان کند.

در این هنگام یکی از جوانان تهرانی در تماسی که با بی بی سی برقرار کرد، در گفتگویی زنده از مجری بی بی سی خواست که از طریق این تماس، صدای مردم را بشنود.
ادامه مطلب ...

شعار دیروزتان :نه غزه نه لبنان *شعار امروزتان:مصروتونس و ایران

 نمایندگانی که خاموش بودند:: 

صبح دیروزدر حالی نمایندگان مجلس در شعارهایی خواستار اعدام سران فتنه بودند که نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس در واکنش به این اقدام انقلابی نمایندگان، سکوت کرده و در صندلی های خود نشستند. 

برخی از چهره‌های فراکسیون اقلیت مجلس از جمله محمدرضا تابش نماینده اردکان، علی محمد مقیمی نماینده خمین، محسن نریمان نماینده بابل، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان، محمدرضا خباز نماینده کاشمر، علی اکبر نماینده یزد از نمایندگانی بودند که در واکنش به عملکرد ۱۸۰ نماینده دیگر در محکومیت سران فتنه و اغتشاشات روز گذشته بر صندلی خود نشستند و شعاری ندادند. 

که صد البته در مردم ایران اسلامی از همین نمایندگان مجلس است...مجلس هشتم  مجلس خوبی نبود و کارنامه خوبی هم نداشت .

ادامه مطلب ...

تجمع

 این همه روز در سال برای اعلام تجمع... 

 اصلا چرا ۲۲ بهمن شیخ و میر تصمیم به تجمع نگرفتند؟ سئوال سختی نیست. برای شیخ و میر مگر چند نفر مانده است که به خیابان ها بیاورند؟ مگر کسانی که تا دیروز شعار می دادند نه غزه نه لبنان چه تحولی برایشان پیش آمده که یکباره یاد ملت مصر افتادند؟

http://up.iranblog.com/images/umja01qtfw90s9b5ad.jpg

از آنجایی که سبزها بیشمارند و جمعیت میلیونی بهایی ها و سلطنت طلبها و منافقین در صف این بیشمارها هستند و نمی شود به بهانه ی ملت مصر و تونس آنها را به خیابان ها آورد پس باید چه روزی را برای آورردن آنها انتخاب کرد؟
باید به این حسن انتخاب شیخ و میر تبریک گفت!!! روز ولنتاین! روز اعتراض به نظام!شما رسانه اید با دستبند سبز و عروسک قرمز در کافی شاپ ها به نظام اعتراض کنید.
اما این نیز افاقه نکرد. شیخ و میر اسرائیلی که می دانستند یار و طرفداری ندارند، تصمیم داشتند از روز ولنتاین و روابط جنسی و شهوانی یه عده لاابالی استفاده کنند و راه را برای منافقین به داخل کشور باز کنند که این نیز افاده نکرد.

تقارن ولنتاین و جنبش سبز

بهمن روزی است که سران جنبش سبز می خواهند در چنین روزی راهپیمایی برگزار کنند جالب است بدانید که این روز مصادف است با روز ولنتاین یا همان روز عشاق.رهبران جنبش سبز هم از وزیر کشورِ رئیس جمهوری که او را قانونی نمی دانند برای همین روز، درخواست مجوز راهپیمایی کرده اند.به نظر نمی رسد که تقارن این تاریخ با روز ولنتاین،تصادفی باشد.همچنان که سایتهای وابسته به این جنبش تبلیغات گسترده ای را روی این تقارن آغاز کرده اند.این راهپیمایی قرار بود به خاطر حمایت از مردم مصر و تونس برگزار شود اما دو سوال اینجا مطرح می شود اول اینکه اگر سران جنبش سبز واقعا بخاطر حمایت از مردم مسلمان مصر و تونس می خواهند راهپیمایی کنند پس چرا در روز 22 بهمن به همراه خیل عظیم جمعیت به راهپیمایی نیامدند؟ 

 

 

(مردم روز ۲۲بهمن)


 

آمادگی جنبش سبز برای ولنتاین

دوم اینکه مردم تونس و مصر چه ارتباطی به روز ولنتاین دارند؟
ظاهرا برای سران و طرفداران این جنبش این روز که یک رویداد کاملا غیر اسلامی و غیر ایرانیست اهمیت ویژه ای دارد. و جز عزیزترین روزهای طرفداران این جنبش محسوب می شود. همچنان که دیدیم روز زن هم برای اینان نه روز تولد حضرت فاطمه زهرا، بلکه ۱۴ مارس است و خانم رهنورد ، بیانیه سوپر فمنیستی اش به مناسبت روز زن را در ۱۴ مارس صادر کرد. این جنبش بار دیگر با این اقدامات ثابت کرد که مناسبات و رسوم غربی بیش از مناسبات اسلامی و ایرانی برایشان دارای اهمیت است و هر چقدر هم که ظاهر خود را با شعارهای اسلامی و انقلابی بپوشانند با این قبیل کارها باطن غربی و ضداسلامی آنها بیش از پیش هویدا می شود

عید بر عاشقان مبارک

 

اگر مهر انتظار را بر قلب هایمان حک نکرده بودند،
اگر غزل انتظار را از بر نبودیم و اگر از جام انتظار سرمستمان نکرده بودند،
معلوم نبود در این تاریک و روشن مبهم و این گردش ممتد و کشدار ثانیه ها
که روز و شبش یکسان است، این همه دلواپسی،
این همه حسرت و این همه سوز و گداز را
به درگاه کدام سنگ و چوب و آتش می بردیم و از که پناه می جستیم.
روزها آن قدر با رنگ و نیرنگ آمیخته است که روزمان را از شب نمی شناسیم و این ابر،
ابرهای تیره حریص آن چنان وسعت آسمان را بلعیده اند
که دیری است رنگ خورشید را ندیده ایم.
همه جا تاریک و ظلمانی است، آن قدر که اگر تمام چلچراغ های تاریخ را برفرازش بیاویزی،
باز چاه و چاله را نمی بینی و پا به لجنزاری می گذاری
که بیرون آمدن از آن طاقت فرساست،
گویی چشم بسته راه می روی که برادرت را، همسایه دیوار به دیوارت را
که برای تامین معاشش تکه ای از وجودش را به حراج می سپارد،
جان می فروشد تا آبرو بخرد را نمی بینی یا نه، شاید هم می بینی،
اما برای راحتی وجدانت، عینکی سیاه به رنگ دلت به چشم می زنی تا نبینی،
تا آزاد باشی، آه چه اسارتی؟!
مولاجان، فضای غبارآلودی است، یلدای غریبی است، پس، در کدامین سپیده لایق،
ذوالفقار تو سیاهی شب را می درد و چشمان عاشق را به صبح صادق پیوند می زند...!

نهم ربیع الاول  آغاز امامت

 امام زمان  عجل الله تعالی فرجه الشریف

 بر تمامی شیعیان و منتظران

ظهورش مبارک باد 

فتنه

دیکتاتورهای وطنی همچون ورژن خارجی‌شان بی‌شک برای رهاسازی دیکتاتورهای دیگر به آب و آتش می‌زنند تا دشمن متعجب از صحنه فعلی خاورمیانه، تدارک نیرو کند اما چه فایده که این تناقضات کار دست آنان داده و سقوط‌شان را بدیهی ساخته است.http://media.farsnews.com/Media/8903/Images/jpg/A0853/A0853700.jpg

رابطه دروغ و نفاق؛

ریشه نفاق در دروغ نهفته است. هرچه دروغ در روح آدمی کذب پدید آورد، روح را تبدیل به گندابی می‌کند که رهایی از آن میسر نیست. تعدد "دروغ "، ارتکاب یکباره آنرا به خُلق و ادامه یافتن آن، خلق را به ملکه تبدیل می‌سازد. دیگر فرقی میان چنین موجودی با پدیده‌ای به نام "دروغ " نمی‌توان گذاشت.

ادامه مطلب ...

بدن نیمه عریان زنان

حضرت موسى (ع ) با تلاشهاى پى گیر خود به تدریج بر ستمگران پیروز شد و پرچم توحید و عدالت را در نقاط زمین به اهتزار آورد، او براى توسعه خدا پرستى و عدالت همواره مى کوشید، در آن عصر شهر انطاکیه (که فعلاً در ترکیه واقع شده ) شهر با سابقه و پر جمعیتى بود ولى ساکنان آن همراه در تحت حکومت خود کامگى ستمگران به سر مى بردند و از نظرات گوناگون در فشار قرار داشتند.

  

 

 

به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب ...

شجاعت

نظام فعلی حاکم بر مصر ، وابستگی بنیادینی با ارتش این کشور دارد.در سال ۱۹۵۲ این جمعی از افسران ارتش مصر بودند که با کودتایی ، نظام تا بن دندان فاسد سلطنتی را در مصر سرنگون کرده و اعلام جمهوری نمودند. اولین رییس جمهور مصر ، ژنرال محمد نجیب بود. او حدود یک سال حکومت کرد و سپس جمال عبدالناصر طی کودتایی بدون خونریزی ، نجیب را کنار زده و تا سال ۱۹۷۰ که با سکته قلبی از دنیا رفت ، رهبری مصر  

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

انعکاس عمل شجاعانه افسر جوان مصری در صفحه اول روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» 

به ادامه ملطب بروید...

ادامه مطلب ...